راه اندازی دکتری مکاترونیک در دانشگاه تهران

معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران از راه‌اندازی مقطع دکتری رشته مکاترونیک در این دانشکده خبر داد و گفت: اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته – مقطع از سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

مهدی تیموری معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: رشته مکاترونیک تاکنون در مقطع کارشناسی ارشد ارائه و اجرا می‌شد ولی بنا به ضرورت‌هایی که در بخش‌های پزشکی و صنعتی وجود داشت، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران تصمیم گرفت تا دوره دکترای این رشته را نیز راه‌اندازی کند.

تیموری با بیان اینکه این رشته یک رشته بین‌رشته‌ای است، گفت: این رشته که برای اولین بار در دانشگاه تهران اجرا می‌شود، از علوم مرتبط با حوزه مکانیک و هم چنین برق بهره می‌گیرد.

معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران اظهار کرد: این رشته در حوزه‌های مرتبط با ربات‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی آنچه که در راه‌اندازی این رشته در دانشکده علوم و فنون مدنظرمان بوده است، رفع نیازهای حوزه پزشکی و صنعتی است.

وی در ادامه به کاربردهای مکاترون در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش پزشکی با استفاده از سیستم‌های رباتیک می‌توان به توان‌بخشی و توانمندسازی افراد کم‌توان جسمی کمک کرد و باعث افزایش کیفیت زندگی آنان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *