آزادی عمل بیشتر اساتید در جذب دانشجویان دکتری با طرح جدید سنجش و پذیرش

معاون وزیر علوم: طرح جدید پذیرش دانشجوی دکتری این آزادی عمل را به اعضای هیات علمی می دهد تا آن کسی را که شایستگی بیشتری دارد به عنوان دانشجو انتخاب کنند.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: ظرف ۲ ماه آینده طرح سنجش و پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری نهایی می شود و اعضای هیات علمی آزادی عمل بیشتری برای انتخاب دانشجوی دکتری خواهند داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: وزارت علوم در حال کار برروی طرحی است که مربوط به سنجش پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی با بیان اینکه این طرح ظرف دو ماه آینده نهایی می شود، افزود: در این طرح بر روی نحوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار می شود، در حال حاضر حد نصاب هایی که دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو اختصاص می دادند لغو شده و به نوعی بلااثر است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اعضای هیات علمی که می خواهند با داوطلبی یک کار دکتری را شروع کنند و دانشجو شود باید درک متقابلی از نظر علمی داشته باشند که در ادامه مسیر بتواند بازدهی داشته باشد.

وی افزود: در مقطع دکتری به ویژه بخش تحقیقات دیگر فرد به فرد شده و استاد و دانشجویی می شود این خیلی مهم است که بین استاد و دانشجو مسامحه ایجاد شود.

خاکی صدیق افزود: طرح سنجش پذیرش دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد این آزادی عمل را به اعضای هیات علمی  می دهد تا آن کسی را که شایستگی بیشتری دارد را به عنوان دانشجو انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *