آزمون وزارت علوم MSRT

آزمون وزارت علوم MSRT چیست؟

آزمون وزارت علوم MSRT در واقع همان آزمونMCHE است که از سوی اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام گذاری شده است. این آزمون بدون تغییر در ماهیت همچون آزمون ماک برگزار شده و جهت سنجش سطح زبان متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های بین المللی انجام می شود.این آزمون از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود و چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد ارزیابی قرار می گیرد. آزمون وزارت علوم MSRT ساده تر از آزمون تافل و آیلتس بوده و هزینه آزمون نیز کمتر می باشد.

آزمون وزارت علوم MSRT

شرکت در آزمون وزارت علوم MSRT برای داوطلبان محدودیتی نداشته و هر متقاضی می تواند بارها اقدام به شرکت در آزمون سنجش زبان انگلیسی کند. البته داوطلبانی که موفق به اخذ نمرات بالاتر از 75 شده باشند از شرکت در آزمون برای یک دوره 1 ساله منع شده اند. حداقل حد نصای قابل قبول آزمون وزارت علوم MSRT برای ورود به مراکز دانشگاهی بین 50 تا 70 ( با توجه به معیار دانشگاه) است.

این آزمون 10 بار در سال برگزار شده و امکان شرکت در آن برای داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند آزاد می باشد. اعتبار آزمون وزارت علوم MSRT به مدت 2 سال بعد از برگزاری آزمون است.

برای قبولی در آزمون MSRT می بایست 4 مهارت اصلیVocabulary ،Reading ،Listening و Structure تقویت شود. آزمون سنجش زبان وزارت علوم شامل 100 سوال چهار گزینه ای به شرح زیر است:

  • Listening Comprehension شامل 30 سوال. مکالمات کوتاه از بلندگو پخش شده و سوالات 4 گزینه ای از مکالمه پرسیده می شود. زمان مناسب برای پاسخگویی به هر سوال در نظر گرفته شده است.
  • Structure and Written Expression شامل 30 سوال. 15 سوال به صورت جا خالی و 15 سوال پیدا کردن غلط در جمله.
  • Reading Comprehension شامل 40 سوال. شامل 4 متن درک مدرک که هر کدام حاوی 10 سوال است.

اعلام نتیجه نهایی آزمون به صورت اینترنتی بین 5 تا 10 روز طول کشیده و مدرک وزارت علوم با مهر رسمی پس از 40 تا 50 روز صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *