احتمال بازگرداندن حدنصاب مصاحبه به آزمون دکتری ۱۴۰۰

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: تعیین حد نصاب مرحله دوم در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: آخرین دستور کار جلسه ۱۳۷ شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بحث پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی PHD در دانشگاه‌هاست. دانشگاه‌های برتر مرتب این انتقاد را مطرح می‌کنند و این اشکال را به نحوه پذیرش دانشجویان دکتری وارد می‌کنند. این دانشگاه‌ها معتقدند دانشجویان دکتری که از راه کنکور به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند صلاحیت‌های لازم را ندارند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور توضیح داد: دو راه حل در این جلسه برای حل این مشکل پیشنهاد شد. یک راه حل کوتاه مدت این است که تا زمان انتشار دفترچه‌های کنکور دکتری سازمان سنجش تا یک ماه دیگر برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. این راه حل کوتاه مدت به دلیل اصرار مسئولان وزارت علوم است. این راه حل اجازه به دانشگاه‌ها برای تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی است. مطمئنیم که این موضوع به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد و باعث جذب دانشجویان با کیفیت بالا خواهد شد.

کبگانیان ادامه داد: این امر در جلسه امروز تصویب شد و به زودی به سازمان سنجش و وزارت علوم ابلاغ می‌شود تا این ارگان‌ها مشکل حقوقی در این باره نداشته باشند. وزارت علوم ظرف مدت کوتاهی حداکثر یک ماه طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی مخصوصا برای دوره دکتری را باید به ستاد نقشه جامع علمی کشور تحویل دهد تا راه حلی جامع در این زمینه عملیاتی شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: راه حل بلند مدت نیز این است که کل مسیر و روش جذب دانشجویان دکتری کاملا ساماندهی شود که امری واجب و ضروری و مورد انتقاد دانشگاه‌های برند کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *