اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه پژوهانه به دانشجویان دوره دکتری

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه پژوهانه به دانشجویان دوره دکتری خبر داد.

محمدمهدی زاهدی درباره اختصاص پژوهانه به دانشجویان دوره دکتری اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را در این زمینه داشته که دانشجویان دوره دکتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌ البته رقم در نظر گرفته شده کم است اما تا حدی می‌تواند مشکلات دانشجویان دوره دکتری را برطرف کند.

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: دانشجویان دکتری در دوره روزانه سرمایه‌های مهم کشور هستند، این دانشجویان موتور علمی کشور را روشن نگه می‌دارند و در مجامع بین‌المللی می‌درخشند، بنابراین باید از آن‌ها حمایت شود. سال‌های گذشته به این دانشجویان کمک‌هزینه تحصیلی یا همان پژوهانه اختصاص می‌یافت اما دو سه سالی است که این بودجه قطع شده است.

زاهدی اضافه کرد:‌ در این زمینه ۵۰ میلیارد تومان برای اختصاص به پژوهانه در نظر گرفته شده است که وزارت علوم درباره نحوه توزیع آن بین دانشجویان دوره دکتری روزانه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی درباره حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی گفت: برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده که قسمتی از بودجه شرکت‌های سودده و بانک‌ها صرف این امر شود. این مصوبه همچنین باعث هدفمندی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها می‌شود.

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه با انتقاد از کاهش بودجه پژوهشی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: متأسفانه بودجه پژوهشی در این دولت‌ها کاهش پیدا کرده است، در صورتی که نباید چنین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *