امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

اخراج یک دانشجو به دلیل تخلف علمی /چند عضو هیئت علمی اخطار گرفتند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت از اخراج یک دانشجو در ارتباط با تخلف علمیدر این دانشگاه خبر داد و گفت : به یکی دو نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی در این رابطه تذکر داده شد. تورج محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت کمیته اخلاق پژوهشی در این دانشگاه ، با اشاره به شکل گیری آن در سال95، گفت : از بدو ایجاد کمیته اخلاق پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت ، بر اساس آیین نامه قبلی ، مسائلی را که در دانشگاه مطرح بود ،حیب مورد، بررسی کردیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعتافزود: این ساز و کاری ست که برای همه دانشگاه های کشور پیش بینی شده و نسبتا هم مناسب بوده و در همین مدت زمان نه چندان طولانی ، اثرات خود را نشان داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشکاه علم و صنعت ادامه داد: با فعال شدن این کمیته و اقداماتی که صورت گرفته است ، آن دسته از افرادی که حوزه پژوهش را دچار خدشه کرده بودند ، اکنون قوانین و مقررات را بیشتر رعایت میکنند.با این وجود معتقدم که کمیته ها باید کماکان به فعالیت خود ادامه بدهند.

محمدی با بیان اینکه دانشگاه های برتر و بزرگ کشور،کمتر دچار چنین چالشی(بروز تخلفات علمی) بوده اند،اظهار داشت:باید به این نکته توجه داشت که اگر اساتید به میزان لازم خود را درگیر تعریف پایان نامه ها کرده و بر اساس منابع علمی ، عناوین آنها را استخراج کنند و در اختیار دانشجوها قرار دهند ،قطعا شاهد وقوع تخلف نخواهیم بود.

وی افزود:تخلف زمانی رخ میدهد که اساتید، تعیین عناوین پایان نامه ها را به خود دانشجویان واگذار کرده و نظارت کمتری بر آن داشته باشند که این موضوع،عمومادر دانشگاه های بزرگ و دولتی کمتر به چشم می خورد. با این وجود اما،معتقدم به منظور پیشگیری و حصول اطمینان از اینکه به هیچ وجه چنین اتفاقی در دانشگاه رخ ندهد، باید کمتر کمیته های اخلاق پژوهشی کماکان فعالیت خود را به صورت دقیق و مستمر،ادامه دهند.معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت دباره تخلفات صورت گرفته در این دانشگاه گفت: 2 مورد تخلف دانشجویی داشتیم که حسب قانون ، پس ارجاع به کمیته انضباطی دانشجویی، رای در یک مورد ، منجر به اخراج و در دومی منتج به تذکر شد.در مورد همکاران هیئت علمی و اساتید راهنما هم فقط یکی دو مورد مختصر بود که تذکر داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *