اطلاع سریع از آخرین مقالات منتشره در حوزه‌های موردنظر

به گزارش پی اچ دی یار، گوگل_آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ترین سرویس‌های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به شما ایمیل کند.

فرض کنید شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید. اما می‌خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌شود را هم بدانید. مثلاً اسم خودتان را جستجو می‌کنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شده است از آن باخبر شوید.

برای استفاده از این سرویس در ابتدا باید به صفحۀ گوگل آلرتز بروید.
https://www.google.com/alerts
سپس کلیدواژۀ موردنظر خود را جستجو کنید (می‌توانید از طریق منوی Settings تنظیمات نحوۀ اطلاع‌رسانی را انجام دهید) و نهایتاً بر روی Create Alert کلیک کنید.

گوگل یک موتور جستجوی عمومی است و آلرت‌هایی که به شما می‌دهد صرفاً در حوزۀ عمومی می‌باشد که برای موارد تخصصی این سرویس جوابگو نمی‌باشد. اما برای بسیاری از پایگاه‌های اطلاعاتی (Scopus و Springer و Sage و غیره) نیز چنین امکانی مهیاست .

تنها کافی است پس از ثبت‌نام در این پایگاه‌ها، با استفاده از Email Alert و Save Alert و موارد مشابه، در جریان آخرین مقالات منتشرشده در آن پایگاه در رابطه با کلیدواژۀ مدنظر خود از طریق ارسال به ایمیلتان آگاه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *