اعلام جزئیات پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ دانشگاه امام صادق

ارائه گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی که از طرف دانشگاه امام صادق برگزار می شود، شرط ورود به مصاحبه علمی و سنجش عملی تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ این دانشگاه است.

با توجه به شیوه نامه اجرایی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶ به شماره ۵۵۷/س مورخ ۱۳۹۶/۱/۱۴ سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه امام صادق (ع) از بین معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت مرحله اول آزمون سنجش علمی که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده و واجد شرایط اختصاصی این دانشگاه باشند، در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبان محنرم لازم است با عنایت به مفاد این اطلاعیه با مراجعه به وبگاه WW.isu.ac.ir و انتخاب «نرم افزار جامع آموزشی» نسبت به ثبت نام برای آزمون معارف اسلامی و بعد از قبولی در آزمون معارف اسلامی برای مصاحیه علمی و سنجش عملی دانشگاه اقدام نمایند.

مراحل ارزیابی علمی و تخصصی:

۱- قبولی در آزمون معارف اسلامی که مواد امتحانی و حدنصاب آن در اطلاعیه سی و سومین آزمون معارف اسلامی در سایت دانشگاه امام صادق (ع) اعلام شده است.

تذکر: با توجه به شرایط خاصی دانشگاه امام صادق (ع) که در صفحات شماره ۶ و ۸۹ دفترچه شماره ۲ سازمان سنجش نیز اشاره شده است – ارائه گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی که از طرف این دانشگاه برگزار می شود، شرط ورود به مصاحبه علمی و سنجش عملی میباشد.

۲- آزمون مصاحبه علمی و سنجش عملی که محدوده زمانی آن در هر رشته گرایش در همین اطلاعیه اعلام شده است.

توضیح: ارائه مدرک قبولی زبان یکی از شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی می باشد.

توجه:

۱- حدنصاب لازم برای قبولی از مجموع ۵۰ نمره ارزیابی های دانشگاه (شامل امتیازات آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی و سنجش عملی) برای کلیه داوطلبان در تمامی رشته ها، نمره ۲۵ از ۵۰ است. “۵۰ درصد دیگر مربوط به آزمون سازمان سنجش می باشد.

۲- نحوه امتیازدهی ارزیابی های علمی دانشگاه شامل امتیازات آموزشی (۵ درصد)، امتیازات پژوهشی (۱۵ درصد) و امتیازات مربوط به مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) می باشد.

ملاحظات عمومی:

  1. حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ۷۰ درصد و برای داوطلبان سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ۸۰ درصد حد نصاب اعلام شده برای سایر داوطلبان با رعایت شرایط اختصاصی این دانشگاه خواهد بود.
  2. به استثناء پذیرفته شدگان ورودی ۹۶، متقاضی در زمان ارائه درخواست نباید دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی باشد.
  3. محل تشکیل دوره ی دکتری مدیریت آموزشی ویژه خواهران در محل پردیس خواهران؛ به نشانی: تهران، بزرگراه شهید چمران، بلوار دریا، بلوار فرحزادی، خیابان طاهر خانی، پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و سایر دوره های دکتری، به نشانی: تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع) می باشد.
  4. با توجه به امکان قبولی داوطلبان در دانشگاه های متعدد، ترتیبی اتخاذ خواهد شد که پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه با اطلاع از قبولی در این دانشگاه بتوانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
  5. پذیرش دانشجویان دکتری به صورت تمام وقت بوده و تعهد حضور تمام وقت الزامی است.
  6. وضعیت نظام وظیفه پذیرفته شدگان نهایی در زمان ثبت نام با مقررات مربوط تطبیق داده می شود.
  7. اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

تذکرات مهم:

۱- دستیابی به «دانش دینی – تخصصی» در هر رشته، هدف عالی دانشگاه از برگزاری دوره های دکتری محسوب می شود. لذا داوطلبانی در اولویت اول پذیرش قرار می گیرند که در کنار صلاحیتهای آموزشی و عمومی (با توجه به سوابق و وضعیت بالفعل) از زمینهٔ ممتازی برای تولید دانش دینی – تخصصی مورد نظر برخوردار باشند. این گروه از پذیرفته شدگان ضمن تعهد خدمت به دانشگاه از پرداخت هزینهٔ تحصیلی معاف بوده و در اولویت استفاده از سایر امکانات و تسهیلات دانشجوئی (نظیر اقامتگاه متاهلی) و امکان بهرهمندی از بورس تحصیلی قرار خواهند گرفت.

۲- پذیرفته شدگانی که با توجه به صلاحیت های عمومی، وضعیت آموزشی (معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، بنیهٔ علمی در دروس معارف اسلامی و…) و نیز مصاحبه و ارزیابی سایر سوابق علمی و پژوهشی در اولویت دوم پذیرش قرار گرفته اند، شهریه تحصیلی خود را بعد از پایان تحصیلات دکتری (به طور اقساطی) پرداخت می نمایند. به این ترتیب اولا: در صورت ارتقاء وضعیت علمی خود در دورهٔ دکتری و قرار گرفتن در شرایط پذیرفته شدگان ممتاز، از آن پس می توانند از امکانات و تسهیلات پذیرفته شدگان اولویت اول استفاده نمایند. ثانیا: با برخورداری از فرصت کافی می توانند اخذ بورس از سایر مؤسسات را پیگیری کنند.

۳- دانشجویان دوره های دکتری می توانند در ازاء فعالیتهای برجسته علمی (آموزشی پژوهشی) معتبر علی الخصوص پژوهشهای تلفیقی مبتنی بر علوم و معارف اسلامی و کسب امتیازات لازم در ارزیابی های سالانه در چارچوب مقررات مربوط، از جوایز دانشگاه (از جمله پژوهانه و بخشودگی تمام یا بخشی از شهریه نیمسال های تحصیلی) بهرمند گردند.

۴- ثبت نام سایر پذیرفته شدگان که مشمول بند ۱ و ۲ فوق الذکر (اولویت های اول و دوم پذیرش دانشگاه) نمی باشند، مشروط به ارائه بورس تحصیلی از سایر مؤسسات (تا قبل از ثبت نام) است.

مرحله اول: آزمون معارف اسلامی

مواد امتحانی و حدنصاب آزمون معارف اسلامی در اطلاعیه سی و سومین آزمون معارف اسلامی در سایت دانشگاه امام صادق (ع) اعلام شده است. لازم به ذکر است با توجه به شرایط خاصی دانشگاه امام صادق (ع) که در دفترچه شماره ۲ سازمان سنجش نیز اشاره شده است – ارائه گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی، شرط ورود به مراحل بعدی آزمون می باشد.

تذکرات:

۱- توصیه می شود داوطلبان محترم قبل از ثبت نام در آزمون معارف اسلامی و مصاحبه علمی و سنجش عملی از شرایط و مواد آزمون معارف اسلامی و نمونه سؤالات آن، مطلع شوند.

۲- گواهی های قبولی در آزمون معارف اسلامی که از زمان برگزاری آزمون تا تاریخ برگزاری مصاحبه علمی و سنجش عملی ، بیش از دو سال گذشته باشد، فاقد اعتبار است.
مرحله دوم: مصاحبه علمی و سنجش عملی

الف – مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری و تبت نام در این مرحله:

  1. تکمیل اطلاعات درخواستی از طریق «نرم افزار جامع آموزشی» دانشگاه
  2. تکمیل و بارگذاری کاربرگ سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب دوره دکتری (کاربرگ شماره ۱)
  3. تصویر کارنامه سازمان سنجش
  4. عکس ۴ × ۳ جدید (۲ قطعه)
  5. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (ارائه اصلی شناسنامه و کارت ملی در زمان مصاحبه الزامی می باشد)
  6. تصویر مدارک تحصیلی و ریز نمرات دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد.
  7. گواهی معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (تصویر کاربرگ تکمیل شده معدل ها در زمان ثبت نام برای ارانه و ثبت نام در آزمون کتبی سازمان سنجش)
  8. گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی ویژه دانشگاه امام صادق (ع)
  9. گواهی درجه و نمره پایان نامه کارشناسی ارشد. (ویژه دانش آموختگان)
  10. داوطلبانی که تا زمان مصاحبه فارغ التحصیل نشده اند، می بایست در زمان ثبت نام مصاحبه ای علمی، گواهی امکان اتمام و دفاع از پایان نامه حداکثر تا ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ را ارائه کنند.
  11. همراه داشتن یک نسخه چاپی از پایان نامه در زمان مصاحبه. (ویژه دانش آموختگان)
  12. ارائه دو توصیه نامه از اساتید که یکی از انها باید توسط استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد متقاضی، تکمیل شود. (کاربرگ شماره ۲)
  13. تکمیل و ارائه طرح پیشنهادی رساله دکتری (کاربرگ شماره ۳) پیرامون یکی از محورهای پژوهشی مصوب دوره که در پیوست یک درج شده است. (پیوست ۱)
  14. کلیه داوطلبان بایستی به منظور احراز توانایی پژوهشی خود و قبل از مصاحبه علمی، طرح پیشنهادی رساله دکتری خود را در یکی از محورهای پژوهشی مصوب دوره همزمان با مصاحبه علمی به دانشکدهی مربوط ارائه کنند. این موضوع به عنوان یکی از منابع ارزیابی داوطلب برای پذیرش در دوره ی دکتری لحاظ می شود.
  15. پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه علمی و سنجش عملی به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال (یک میلیون ریال) به صورت الکترونیکی از طریق تکمیلی مرحله پرداخت. (این مبلع قابل استرداد نمی باشد.)

توجه:
داوطلبینی که نمره تر از آزمون سازمان سنجش آنها از ۶۰۰۰ به بالا باشد، از پرداخت کلیه هزینه های آزمون های مربوط به دکتری سال ۱۳۹۶ دانشگاه معاف هستند.

ب – زمان و محل برگزاری مصاحبه علمی و سنجش عملی:

محل برگزاری مصاحبه برای رشته مدیریت آموزشی در محل پردیس خواهران به نشانی: تهران، بلوار فرحزادی، خیابان طاهر خانی، پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و سایر رشته ها برای کلیه داوطلبیین اعم از خواهران و برادران در محل مرکزی دانشگاه به نشانی تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق  (ع)

زمان برگزاری مصاحبه ها براساس جدول زمان بندی سازمان سنجش و همچنین زمان برگزاری آزمون معارف اسلامی متعاقباً اعلام میگردد. (در محدوده زمانی ۱۲ الی ۱۸ آذرماه ۱۳۹۶)

ج – شرکت در مصاحبه علمی و سنجش عملی، اعلام اسامی و ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی:

  1. دعوت شدگان یه مصاحبه علمی میبایست در زمان برگزاری مصاحبه با در دست داشتن اصلی مدارک، به دانشکده مربوط با پردیس خواهران مراجعه کنند.
  2. پس از انجام مصاحیه علمی، پرونده داوطلبینی که حداقل امتیاز ۲۵ از ۵۰ (از امتیازات مربوط به دانشگاه) را کسب کنند جهت انجام مراحل بعدی به گزینش دانشگاه ارسال می شود.
  3. اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از طی کلیه مراحل مذکور، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
  4. ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر اعلام خواهد شد، انجام می شود.

تذکرات:

  1. ارائه کلیه مدارک و اصلی مستندات جهت شرکت در مصاحبه علمی ضروری میباشد. (به استثنا گواهی قبولی زبان برای افرادی که تا زمان مصاحبه موفق به اخذ گواهی قبولی زبان نشده اند و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ جهت ارائه ان فرصت دارند)
  2. عدم مراجعه در زمان مصاحبه و با ناقص بودن مدارک به منزله ی انصراف تلقی می شود.
  3. مدارک ارائه شده قابل استرداد نیست.

 

 

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *