تکلیف مجوز 58 رشته حذف شده دانشگاه آزاد لرستان

اعلام زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری پزشکی 98

آبتین حیدرزاده، رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری پزشکی 98 اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد و دکترای پزشکی سال 98 پر نشده‌اند، تکمیل ظرفیت این دو آزمون انجام خواهد شد.

او ادامه داد: نیمه دوم مهر ثبت نام صورت خواهد گرفت و تاکنون ۵۰ ظرفیت خالی در دکترای پزشکی و ۴۰۰ ظرفیت خالی در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 98 داریم.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری پزشکی در هفته سوم مهر

رئیس سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: منتظر هستیم تا دبیرخانه‌های رشته‌های مختلف علوم پزشکی ظرفیت‌های جدید را به ما اعلام کنند. به محض اعلام ظرفیت‌های مورد پذیرش در آزمون دکترا و کارشناسی ارشد پزشکی سال 98 ، فرآیند آن در سایت سنجش پزشکی انجام خواهد شد. تلاش می کنیم تا هفته سوم مهر ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی را انجام دهیم.

حیدرزاده بیان کرد: تاکنون دبیرخانه داروسازی ظرفیت‌های پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد و دکترای پزشکی 98 را به ما اعلام کرده است و منتظر اعلام سایر گروه‌های آموزشی هستیم.

رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آمار پذیرفته‌شدگان در آزمون کارشناسی ارشد و دکترای پزشکی سال 98 گفت: یک هزار و ۲۶۹ نفر در آزمون دکترای تخصصی پزشکی و ۴ هزار و ۸۰۷ نفر در آزمون ارشد پزشکی 98 پذیرفته شده‌اند.

معرفی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

در سال 1364 به منظور استفاده مطلوب و هماهنگ از امكانات پزشكي كشور در جهت تأمين و تعميم بهداشت و درمان و بهزيستي و آموزش و پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشكيل شد.تشكيلات و وظايف اين وزارتخانه در سال 1367 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و در نتیجه دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و بیمارستان های آموزشی از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری جدا و به این وزارتخانه واگذار گردید. از همان زمان آزمون های مختلف توسط واحد آزمون سازی برگزار گردید. از سال 1384 مرکز سنجش آموزش پزشکی به طور رسمی عهده دار برگزاری آزمون های مختلف نظیر کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی(Ph.D) ، دستیاری تخصصی پزشکی و … وزارت بهداشت می باشد. در این مدت مرکز سنجش آموزش پزشکی در مکان های مختلف فعالیت کرده است. از سال 1394 با نظر وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل مرکز سنجش آموزش پزشکی از طبقه دوم ساختمان حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ساختمان اوستا که ابتدا بیمارستان کمک بوده و سپس در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری قرار گرفته بود، انتقال یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *