اعلام فهرست اسامی موسسات مجاز و غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج کشور

فهرست جدید اسامی موسسات مجاز و غیر قانونی اعزام دانشجو به خارج از سوی وزارت علوم منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موسسات اعزام دانشجو به خارج توسط اداره کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان نظارت می شوند.

اما برخی از این موسسات با انجام کارهای غیر قانونی لغو مجوز می شوند که با نظارت جدی کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به موسسات متخلف تذکرات لازم داده می‌شود. در صورت بی توجهی به اخطارها، اسامی موسسات متخلف از فهرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو حذف شده و مجوز آنها لغو می شود.

خانواده‌ها و دانشجویان متقاضی تحصیل خارج از کشور به تبلیغات برخی از موسسات توجه نکنند و به موسساتی مراجعه کنند که اسامی آن‌ها در سایت سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند، سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیرمجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاوره لازم را ارائه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را تشریح کنند.

کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات اعزام دانشجو در سال جدید مجوز ۵ موسسه را در سال ۹۹ فاقد اعتبار اعلام کرد که ۲ موسسه به دلیل فعالیت‌های غیر قانونی لغو مجوز شده اند، مجوز یک موسسه به دلیل فوت صاحب امتیاز لغو شده و مجوز یک موسسه دیگر تعلیق شده است.

اگر دانشجویان در مراجعه به موسسات اعزام دانشجو با مشکلی مانند عدم انجام تعهدات مواجه شدند، می‌توانند آن را از طریق ایمیل به آدرس (moasesat@saorg.ir) اعلام کنند تا در هیات حل اختلاف بررسی و پیگیری شود.

سازمان امور دانشجویان از سال ۱۳۸۵ تاکنون مجوز ۱۳۵ موسسعه اعزام دانشجو به خارج را لغو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *