امکان شروع تحصیل از ترم بهمن برای دانشجویان ارشد داوطلب دکتری ۹۹

وزارت علوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری قبول شده‌اند، اما هنوز دفاع نکرده‌اند، تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی «دکتری و ارشد» با مشکل مواجه شدند.

بیشتر دانشگاه‌ها شرایط دفاع مجازی از رساله و پایان نامه را راه اندازی کردند و دانشجویان به صورت مجازی دفاع کردند، با این وجود برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به دلیل محدودیت‌های تردد و  در دسترس نبودن اساتید موفق نشدند در مهلت مقرر دفاع خود را انجام دهند.

بسیاری از این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، در کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و قبول شده اند و در مرحله دوم گزینش علمی و بررسی سوابق پژوهشی، دعوت به مصاحبه شده اند. در صورتیکه این دانشجویان تا زمانی که موفق به دفاع نشوند حتی اگر در این مرحله قبول شوند از تحصیل در مقطع دکتری باز می‌مانند.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در نامه‌ای به سازمان سنجش اعلام کرده است:

با عنایت به اضطرار پیش آمده ناشی از همه‌گیری بیماری کروید۱۹، در جهت کمک به آن عده از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در حال گذراندن پایان نامه خود و در آستانه دانش آموختگی بوده‌اند، و به ناگزیر زمان دانش آموختگی آنان با تاخیر مواجه شده است، موافقت می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل، آن عده از دانشجویانی که در آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۱۳‌۹۹ پذیرفته می‌شوند، بتوانند «در صورت اتمام دوره کارشناسی ارشد» تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴‌۰۰‌-‌۱۳‌۹‌۹، تحصیل در دوره دکتری را از نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *