برنامه دانشگاه تهران برای توانمندسازی نودانشجویان مقطع کارشناسی

معاون آموزشی دانشگاه تهران از اجرای برنامه درسی دو وجهی دوره کارشناسی، ویژه دانشجویان ورودی ۹۸-۹۹ دانشگاه تهران خبر داد و گفت: آئین‌نامه اجرای این برنامه در سایت دانشگاه تهران موجود است.

دکتر سید حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دوره «کهاد»در دانشگاه تهران در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح دانشجو باید علاوه بر گذراندن واحدهای آموزشی خود، بین ۱۸ تا حداکثر ۲۴ واحد از رشته دیگر را نیز بگذراند. در واقع این دوره آموزشی توسط یکی از گروهها یا دانشکدهها برای آشنایی دانشجویان سایر رشته‌ها با رشته‌های دانشکده میزبان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اما در برنامه درسی دو وجهی دوره کارشناسی به‌عنوان مثال دانشجوی رشته زراعت با ۱۴۰ واحد دروس عمومی و تخصصی می‌تواند ۲۰ واحد دروس اختیاری(مرتبط و یا غیر مرتبط با رشته اصلی) را با مدیریت و مشاوره گروه انتخاب کرده و بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران هدف از اجرای این برنامه را افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر دانشجویی ۱۴۰ واحد درسی شامل ۲۰ واحد دروس عمومی و ۱۲۰ واحد دروس تخصصی داشته باشد، این دانشجو موظف است دروس پایه و تخصصی خود را بگذراند و سپس واحدهای درسی مرتبط با رشته خود و یا حتی نامرتبط با آن را انتخاب کند و در این‌باره هیچ محدودیتی در انتخاب واحد ندارد.

دکتر حسینی افزود: براساس این برنامه دانشجویان علاوه‌بر تحصیل در رشته اصلی خود می‌توانند، «بسته آموزشی فرعی» را نیز فرا بگیرند که این امر موجب افزایش قابلیت‌های دانش‌آموختگان، رونق بازار کار داخلی و خارجی و افزایش امکان پژوهش و نوآوری بین رشته‌ای خواهد شد.

وی یادآور شد: استفاده دانشجویان ورودی‌های سال‌های گذشته از این برنامه به ایجاد زیرساختهای مناسب آموزشی منوط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *