OLYMPUS DIGITAL CAMERA

برگزاری آزمون دکتری ۹۶ رشته‌های پزشکی آزاد در خرداد ماه

جزئیات شرکت در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ اعلام شد.

بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، مهلت نام نویسی و ارسال مدارک جهت شرکت در آزمون دکتری تخصصی دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی از تاریخ ۹۵/۱۱/۲۰ تا ۹۵/۱۱/۳۰ و فقط به صورت اینترنتی است. زمان برگزاری آزمون ۹۶/۳/۴ است.

ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون به شرح زیر است:

۱- دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) مطابق دفترچه راهنمای شرکت در آزمون.
دانشجویان ترم آخر می توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ را ارائه نمایند (لازم به ذکر است ارائه پایان نامه در زمان مصاحبه به اساتید مصاحبه کننده الزامی است).
تذکر مهم: درصورتی که دانشجوی ترم آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱۱ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج قبولی وی کان لم یکن و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد.

تبصره: دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

۲- برای داوطلبان دوره ی دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین الملل Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است.

۳- عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکترای تخصصی یا دستیاری تخصصی در کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

۴- دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح زیر:

توضیحات

حداقل نمره

نوع مدرک زبان

ــــ

50

MHLE

ــــ

50

MSRT

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

480

(TOEFL (pBT

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

60

(TOEFL (iBT

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

5

(IELTS (academic

ــــ

480

TOLIMO

ــــ

70

MELAB

با توجه به این که در آزمون کتبی، زبان تخصصی حذف شده است، نمرات کسب شده آزمون زبان در آزمون شفاهی (مرحله دوم) دارای امتیاز بوده و در نتیجه مؤثر خواهد بود.

۵- داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند.

۶- پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال تحصیلی ۹۵-۹۶ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده داوطلب خواهد بود. این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *