برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش است، گفت: سال گذشته وزارت علوم ظرفیت مشخصی را اعلام کرد که اکثر رشته های تحصیلی پرمتقاضی تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گفت: سال گذشته وزارت علوم برای مقطع دکتری ظرفیت مشخصی را اعلام کرد که براساس آن اکثر رشته های تحصیلی پر متقاضی تکمیل شد اما به دلیل نبود متقاضی بعضی از رشته محل ها خالی ماند که در این رابطه دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت از شورای سنجش و پذیرش در مهر و آبان سال۹۸ برای اینکه اگر متقاضی وجود دارد اقدام کند تقاضای فرصت کرد اما این شورا مخالفت کرد.

وی افزود: برگزاری تکمیل ظرفیت مقطع دکتری نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش است از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در بعضی از رشته ها مانند کشاورزی متقاضی بسیار کم است. البته در هر رشته محل ظرفیت پذیرش متفاوت است به طوری که گاهی تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری از ظرفیت کمتر بوده و هر کسی که شرکت کند، در آزمون قبول می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *