درخواست تعویق آزمون دکتری 1400 از سوی داوطلبان

با نزدیک شدن به اسفندماه، داوطلبان آزمون دکتری 1400 خواستار تعویق کنکور و برگزاری آن در زمانی ایمن تر هستند.

کرونا حدود یک سال است که تمام فرایندهای برگزاری آزمون های کشوری را تحت تأثیر قرار داده است؛ به نحوی که کنکورهای سراسری در سال 99 بارها و بارها به تعویق افتاد.

استدلال داوطلبان برای تعویق کنکور دکتری 1400 چیست؟

با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون دکتری1400 و انتشار خبرهایی مبنی بر وارد کردن واکسن و آغاز تزریق آن در روزهای گذشته، برخی داوطلبان خواستار تعویق آزمون دکتری 1400 هستند. این داوطلبان معتقدند تزریق واکسن (حتی به بخشی از جامعه) می‌تواند خطر ابتلا را تا حدی کاهش دهد.

ضمن این که صحبت‌هایی که در خصوص احتمال شروع موج چهارم کرونا در اسفند 99 مطرح شده و نیز انتشار خبر درگذشت اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در البرز به نگرانی داوطلبان دامن زده است. علاوه بر این، با تعویق آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از هفتم اسفندماه ۱۳۹۹ به تاریخ جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، داوطلبان دکتری وزارت علوم نیز معتقدند کنکور آن‌ها هم باید به تعویق بیفتد.

داوطلبان متذکر شده‌اند که در اردیبهشت ماه با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی در اغلب شهرهای کشور، امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد که احتمال ابتلا به کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد شد.

استدلال دیگر داوطلبانی که در سال 99 نیز در کنکور دکتری شرکت کرده بودند، این است که نتایج دکتری 99 دیرتر از سال‌های گذشته اعلام شد و بنابراین، زمان لازم برای مطالعه و کسب آمادگی برای کنکور دکتری وجود نداشته است.

موضوع دیگر، تعویق چندین باره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۲۴ بهمن ماه است که این مورد هم موجب شده داوطلبان نتوانند به خوبی خود را برای شرکت در آزمون دکتری 1400 آماده کنند.

2 نظر

  1. داوطلب کنکور دکتری

    به تعویق افتادن کنکورها برنامه زندگی داوطلبان رو بهم میریزه. کرونا مثل آنفولانزا طبق گفته دکتر حریرچی تبدیل به یک بیماری فصلی شده و فقط با رعایت پروتکلها و ماسک زدن میشه از ابتلا جلوگیری کرد. ایجاد این تنشها برای سال دوم واقعا زیبنده داوطلبان دکتری نیست!

  2. اکنون با کرونای انگلیسی هم مواجه شدیم امیدوارم تجربه تلخ کرونای قبلی باعث بشه که مسئولین درک کنند اجتماعات ۱۸۰ هزار نفری میتواند کرونای انگلیسی رو در سطح وسیعی پخش کند، خیلی از ما دواطلبین باید برای شرکت در کنکور به شهرهای دیگر برویم و درخانه هم افراد سالمند با بیماری زمینه ای داریم، حداقل میتوان تا واکسینه شدن افراد آسیب پذیر صبر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *