رشته های علوم انسانی بازار کار خوبی دارند

با اغاز انتخاب رشته شاید داوطلبان بخواهند بدانند که در گروه ازمایشی خود چه شانسی برای قبولی دارند ،داوطلبان گروه علوم انسانی از شانس نسبتا خوبی برای قبولی برخوردارند. به گزارش خبرگزاری انا ، در کنکور گروه علوم انسانی 282 هزار و 542 نفر ثبت نام کردند که 259 هزار و 421نفر در ازمئن حضور داشتند . از این تعداد 154 هزار و 594 نفر زن و 104 هزار و 827 نفر مرد یعنی 59,59 درصد زن و 40.41 درصد زن بودند . اقبال زنان در این گروه بیش از مردان است و از 10 نفر برتر 6 نفر خانم هستند.

براساس اعلام سازمان سنجش اموزش کشور ظرفیت رشته های با ازمون 27 هزار و 981 و رشته های بدون ازمون 157 هزار و 295 نفر در گروه علوم انسانی است . البته ظرفیت رشته های دوره روزانه 17 هزار نفر است .در مجموع 185 هزار و 276 نفر می توانند از طریق رشته های علوم انسانی وارد دانشگاه شوند . با این وجود شانس قبولی در رشته های علوم انسانی به صورت کلی 71 درصد بوده و البته شانس قبولی در دوره های با ازمون 10 درصد است .

رشته های حقوق ، روانشناسی و حسابداری جز رشته های پر متقاضی گروه علوم انسانی شناخته می شود در صورتی که طیف زیادی از رشته ها در این گروه می تواند مورد توجه باشد که بازار کار نسبتا خوبی دارد. رشته هایی نظیر گروه مدیریت ، اقتصاد، علوم ارتباطات ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، اموزش ابتدایی و کودکان استثنایی و حتی علوم سیاسی می تواند جزو رشته های پر متقاضی قرار گیرد این رشته ها در دوره کارشناسی ارشد نیز گرایش های متنوعی دارند به همین دلیل میتواند جزء رشته های موفق و اینده دار باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *