سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان

سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان

سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان : سربازان وظیفه ۶ ماه تا یک سال آخر دوران سربازی خود را در شرکت های دانش بنیان خواهند گذراند.طبق تفاهم نامه ای که میان ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهموری منعقد شد سربازان وظیفه ۶ ماه تا یک سال آخر دوران سربازی خود را در شرکت های دانش بنیان خواهند گذراند.

سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان

ورود به خدمت نظام وظیفه و گذراندن دوران سربازی از جمله دغدغه های پسران تحصیلکرده امروزی است. پسرانی که سال های متمادی از عمر خود را صرف علم آموزی و گذراندن واحدهای مختلف درسی نموده اند، در دوران سربازی باید صرفا به آمادگی های دفاعی و رزمی بسنده کنند.

در منظر برخی از  جوانان دوران خدمت نظام وظیفه دورانی اجباری بوده که صرفا پیامدهای اجتماعی کوتاه مدتی را در بر می گیرد. اما از دیدگاه دیگر جوانان این دوران به شرط همراه بودن با توانایی های علمی فرد، دوران مفیدی خواهد بود.

این طرح که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهموری به امضا رسید، پیش تر در جلسه ای که سرپرست وقت وزارت علوم با جمعی از اعضای کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم داشت مطرح گردید.

در این جلسه بهروز آقاجانلو دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن بیان اوضاع آشفته پروژه های کسر خدمت که به صورت سلیقه ای و بی برنامه اجرا می شوند، از کاهش مدت زمان سربازی یا گذراندن طرح های پژوهشی و ساماندهی استفاده مفید از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بویژه در مقطع دکتری سخن به میان آورد و گفت که آنگونه که باید در دوران سربازی از قابلیت های این قشر استفاده نمی شود.

طرح ورود سربازها به کسب و کارهای دانش بنیان

طرح ورود سربازها به کسب و کارهای دانش بنیان، دانش آموختگانی از مقاطع کارشناسی تا دکتری را در بر می گیرد.

در این اثنا به درخواست کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم نامه نگاری از طریق دکتر حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده بهینه از فارغ التحصیلان دکتری به معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت.

ضمن به فال نیک گرفتن اقدامات اخیر در جهت هر چه پربارتر شدن دوران سربازی لازم به ذکر است که پژوهش های لازم الاجرا در مقطع دکتری متفاوت با مقاطع دیگر می باشد و نیازمند توجه بیشتری است.

پی اچ دی یارمرجع اخبار دکتری و کارشناسی ارشد

 

پی اچ دی | نتایج دکتری آزاد | تکمیل ظرفیت دکتری | مقاله نویسی | آزمون دکتری دانشگاه آزاد | خبر آزمون د کتری | اخبار دکتری | اخبار آزمون کارشناسی ارشد  |خبر آزمون ارشد | اخبار کارشناسی ارشد

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *