فرایند پذیرش مقاله در یک مجله ISI

پذیرش مقاله ISI  بالاترین موفقیت علمی برای یک دانشجو یا پژوهشگر محسوب میشود. اگر مقالات را از نظر دشواری به چند سطح تقسیم کنیم ساده ترین مقاله برای چاپ یا پذیرش مقالات همایش هاست . در مرتبه بعدی مجلاتی قرار دارند که دارای اعتبار پایینی هستند و جزو مچلات ISI یا Scopus نیستند. در نهایت مجلاتی قرار دارند که دارای کیفیت بالایی هستند و جزو مجلات ISI هستند.

برای پذیرش و چاپ مقاله ISI نیاز به طی مسیر و فرآیند عبارتست از ترجمه مقاله با بهترین کیفیت و بدون ایرادات املایی و محتوایی ترجمه شود و بعد از ترجمه باید یک بار دیگر بازبینی شود و بعد از بازبینی مقاله باید ویرایش شود و تمام ایرادات املایی و محتوایی آن ازبین برود و هم چنین به ساختاری تبدیل شود که برای مجله قابل پذیرش است . و بعذ از ویرایش باید مقاله را سابمیت کنیم به مجله مورد نظر و با سر دبیر در مورد زمان اعلام نتایج داوری مکاتبه کنیم در این مرحله ممکن است سردبیر سوالات احتمالی رد مورد مقاله از شما بپرسد و باید آمادگی پاسخگویی به این سوالات را داشته باشید.

بع از سابمیت مقاله باید منتظر نتیجه داوری مقاله باشیم و نتیجه داوری در قالب یکنامه برای شما ارسال خواهد شد داوری در این مجلات به علت اعتبار زیادی که دارند بسیار سختگیرانه می باشد اما در عین سختگیری عدالت نیز رعایت میشود و هم چنین زمان داوری نیز بسیار طولانی است.

یکی از پژوهشگران مطرح دنیا فرایند نگارش و پذیرش مقاله ISI را به یک ماراتن تشبیه کرده است . این فرایند ممکن است گاهی بیش از یک سال طول بکشد و در نهایت مقاله شما رد شود.فراموش نکنید که گاها یک مقاله 5یا 6 بار در مجلات مختلف رد می شود و در نهایت چاپ می شود. بنابراین در طول این فرایند شما باید انرژی و پشتکار خود را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *