مورد عجیب تراز دعوت به مصاحبه دکتری 99

با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 99، برخی کاربران پی اچ دی تست خبر از بالاتر بودن حدنصاب تراز دعوت به مصاحبه دوره شبانه برخی دانشگاه ها نسبت به دوره روزانه دادند.

به گزارش پی اچ دی یار، نتایج انتخاب رشته دکتری در سال 99 عصر روز پنجشنبه 20 شهریور ماه منتشر شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بر اساس حد نصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه ها از امکان حضور در مصاحبه آزمون دکتری 99 در دانشگاه های مختلف مطلع شدند.

اما مورد عجیبی که برخی کاربران پی اچ دی تست مطرح کرده اند، بالاتر بودن حدنصاب نمره تراز دوره های شبانه برخی دانشگاه ها نسبت به دوره روزانه است.

اگر چه مدرک دوره دکتری روزانه و شبانه تفاوت خاصی با هم ندارد، اما شهریه پرداز بودن دوره شبانه باعث می شود که این دوره گزینه انتخابی بسیاری از داوطلبان نباشد. بنابراین، عموماً پذیرفته شدگان دوره شبانه نمره تراز پایین تری نسبت به افرادی دارند که در دوره روزانه پذیرفته می شوند.

اما در اقدامی عجیب برخی دانشگاه ها در سال جاری تراز دوره شبانه را بالاتر اعلام کرده اند. نمونه حدنصاب تراز اعلامی از سوی کاربران به شرح زیر است:

رشته مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تهران (روزانه): 4320 دانشگاه تهران (شبانه): 4864
بیوتکنولوژی دانشگاه تهران (روزانه):3851 دانشگاه تهران (شبانه): 5573

 

از دیگر نمونه های اعلام شده از سوی کاربران می توان به رشته شهرسازی دانشگاه گیلان و رشته مکانیک – طراحی کاربردی دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان اشاره کرد که در این موارد نیز حدنصاب دوره شبانه بیشتر از دوره روزانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *