هزینه بالای تحصیل در دوره دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

در حالی که چندی قبل، مدیران دانشگاه آزاد از کاهش هزینه‌های دوره دکتری این دانشگاه خبر داده بودند، این دوره با هزینه‌ای به مراتب بالاتر از سال‌های گذشته برای دانشجویان تمام می‌شود.

در حالی که چندی قبل، مدیران دانشگاه آزاد از کاهش هزینه‌های دوره دکتری این دانشگاه خبر داده بودند به نظر می‌رسد آنچه در عمل اتفاق افتاده، متفاوت بوده و نه تنها مبلغی از هزینه دوره دکترا کاسته نشده بلکه این دوره با هزینه‌ای به مراتب بالاتر از سال‌های گذشته برای دانشجویان دکتری تمام می‌شود.

به طور مثال دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در دانشکده مدیریت این دانشگاه در ورودی های گذشته علی رغم برنامه درسی و پژوهشی یکسان نسبت به ورودی های جدید باید مبلغی حدود ۷ میلیون تومان فقط در مرحله رساله بیشتر پرداخت کنند به نحوی که فقط هزینه های رساله به حدود ۴۰ میلیون تومان و مجموع کل دوره به حدود ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

این مبلغ اضافی در حالی است که دانشگاه آزاد برای افزایش تقاضای ورود به دوره دکتری تعداد واحد های الزامی این دوره را کاهش داده است اما از طریق عدم کاهش تعداد واحد های رساله این کاهش هزینه را در ورودی های دوره های قبل جبران کرده است.

نکته جالب تر این است که با این تصمیم دانشجویان ورودی سال‌های گذشته که نسبت به دانشجویان ورودی‌ ۹۳ به بعد و همینطور دانشجویان دیگر واحد های این دانشگاه هزینه بیشتری پرداخت کنند.

به گفته دانشجویان این دانشکده تاکنون پیگیری های مکرر دانشجویان با پاسخ های نا مناسب مسئولین این دانشکده و دانشگاه مواجه شده است.

انتظار می رود محیط های دانشگاهی به خصوص دانشگاه علوم و تحقیقات که از مراکز علم پیشرو و برجسته کشور است ضمن افزایش نظارت خود بر عملکرد زیر مجموعه ها از اینگونه رفتار های نا مناسب با اقشار علمی و آکادمیک جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *