هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

کانادا از محبوب ترین کشورهای جهان برای زندگی و ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری است. دانشگاه های به نام و معتبری در کانادا وجود دارند که همواره مورد توجه علاقه مندان به تحصیل از سراسر جهان قرار گرفته اند. سالانه هزاران درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه های کانادا ارسال می شود که تعداد قابل توجهی از آن مربوط به داوطلبان ایرانی است. نظر به اهمیت این موضوع ” پی اچ دی یار” بررسی موردی در ارتباط با مخارج تحصیل در دانشگاه های کانادا را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در کانادا نسبت به امریکا، انگلستان و استرالیا کمی پایین تر است ولی در مقایسه با دیگر کشورها، مخارج تحصیل در کانادا بسیار بالا می باشد.

شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا تضمینی بر اقامت دائم دانشجویان دراین کشور نیست ولی شرایط مناسبی برای افراد مستعد فراهم شده تا پس از اتمام تحصیلات، جذب مراکز مربوط شوند. همه کسانی که موفق به اخذ ویزای دانشجویی کانادا شوند باید بتوانند مخارج و هزینه تحصیل در کانادا را پرداخت کنند.

شهریه دوره های ارشد در کانادا

به نقل از سازمان آمار کانادا برای سال تحصیلی 2017-2018، هزینه تحصیل در کانا دا برای دوره های ارشد به طور متوسط حدود 51 تا 52 هزار دلار کانادا و برای دوره MBA  به مبلغ 29293 دلار می باشد. هزینه اقامت و مخارج خورد و خوراک نیز بر این مبلغ افزوده خواهد شد. هزینه اپلای در دانشگاه های کانادا نیز بین 60 تا 120 دلار تخمین زده شده که برای هر دانشگاه متفاوت است.

هزینه تحصیل در کانادا مقطع دکتری

مخارج تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط دو برابر هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی است.برای مثال هزینه تحصیل در مقطع دکتری پژوهشی در بریتیش کلمبیا معادل 7700 دلار کانادا و هزینه تحصیل در دانشگاه مانیتوبا در مقطع دکتری معادل 10200 دلار کانادا برآورد شده است.

شهریه های تحصیل در کانادا توسط هر دانشگاه به صورت مستقل اعلام می شود و این مبلغ بر اساس مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت می باشد. همیشه هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بومی و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، بسیار کمتر از دانشجویان بین المللی است. بورسیه ها، جوایز و انواع فاند تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که می تواند بخشی از مخارج زندگی و هزینه تحصیل در کانادا را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *