پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده با ضوابط خاص

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سال آینده با ضوابط خاص پذیرش می‌شوند.

منصور غلامی روز یکشنبه در آیین رونمایی و معرفی دستاوردها و طرح‌های دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: بحث حمایت‌ های مالی، انجام اصلاحات در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی و استفاده از ظرفیت‌ های آیین‌نامه‌ ها باید دستور کار جلسات بعدی شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در خصوص افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت، در بخش آموزش، دانشگاه‌ ها از قبل وارد این حیطه شدند و در سال‌ های اخیر از طریق دوره‌های کار آموزی و کارورزی تلاش شد همخوانی میان مجموعه دانشگاه و صنعت برقرار شود.

وزیر علوم درباره کیفی تر کردن پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از سال ۱۴۰۰ به بعد، خاطرنشان کرد: در بخش ساماندهی آموزش عالی، ساماندهی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کسب شایستگی دانش آموختگان این مقاطع در دستور کار قرار گرفته است. از سال آتی پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی با ضوابط خاصی انجام می شود و نتیجه آن، ‌ خروج دانش آموختگان با کیفیت تر از دانشگاه ها است.

غلامی به برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر از طریق کارآموزی، کارورزی و فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی تلاش کردیم حضور مجموعه دانشگاهی در صنعت به معنای سازگاری و همخوانی همچنین به هدف رساندن اهداف آموزشی و پژوهشی را فراهم کنیم.

وی همچنین با یادآوری تاسیس نشدن صندوق پژوهش و فناوری گفت: سال گذشته راه انداز صندوق پژوهش و فناوری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما در بررسی های بعدی که در حوزه قوانین صورت گرفت، راه اندازی این صندوق حذف شد و خسارت های بزرگی زد اما این موضوع از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است و شورای عالی عتف هم باید این موضوع را پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *