پذیرش دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه خلیج فارس

فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه خلیج فارس در سال 1400 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی یار ، دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع دکتری دانشگاه های کشور و در راستای اجرای «آیین نامه دکتری بدون آزمون» نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های دکتری رشته های مختلف در سال تحصیلی 1400-1401 اقدام می نماید.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه خلیج فارس

متقاضیان پذیرش دکتری بدون کنکور در این دانشگاه لازم است شرایط زیر را داشته باشند:

1- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

2- کسب حداقل 60  امتیاز از فعالیت های آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه دکتری استعداد درخشان

3- داشتن میانگین کل 16 در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هریک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای  تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

4- نحوه امتیاز دهی به داوطلبان در هریک از ردیف های جداول ارزشیابی، طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

5- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

6- گزینش نهایی دانشجویان بعد از انجام مصاحبه صورت می گیرد.

به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی می باشد.

لازم است اصل و کپی مدارک در پوشه ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می شود. مدارک دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه خلیج فارس 1400

مهلت ثبت نام تا پایان دی ماه 99 است.

– شرکت داوطلب در مصاحبه، منوط به تأیید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می باشد.

– پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش های مندرج در آگهی می باشد.

– متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته – گرایش مقطع کارشناسی ارشد و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.

– به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *