پذیرش دکتری بین‌المللی در دانشگاه بیرجند

پذیرش دکتری بین‌المللی در دانشگاه بیرجند برای سال تحصیلی 99-98 آغاز شده است. مدارک داوطلبان تبعه کشور افغانستان نیز که دیپلم خود را از کشور خود دریافت کرده اند، باید مهر تأیید وزارت معارف افغانستان را داشته باشد و وزارت امور خارجه این کشور سفارت ایران آن را تأیید کند.

در مقطع کارشناسی، اتباع خارجی مقیم ایران که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را دارند، می‌توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

همچنین داوطلبانی که مدرک تحصیلی خارج از جمهوری اسلامی ایران دارند، باید مدارک تحصیلی خود را به تأیید سفارت یا یکی از کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور خود برسانند.

براساس اطلاعیه دانشگاه بیرجند، پذیرش متقاضیانی که تابعیت مضاعف دارند یا پدر آنان ایرانی است و گذرنامه و تابعیت کشور دیگری را دارند، امکان پذیر نیست. همچنین متقاضانی که در دانشگاه‌های دیگر در حال تحصیل هستند، ثبت نام نمی‌شوند. داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند، در مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شوند.

دانشگاه بیرجند در یک نگاه

دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سیزدهم خرداد ماه ۱۳۵۴ در قالب یک مؤسسه آموزش عالی به ریاست زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی از دانش آموختگان مدرسه شوکتیه و پدر علم جغرافیای نوین ایران تأسیس شد. فعالیت آموزشی و علمی این دانشگاه از مهرماه سال ۱۳۵۶ با پذیرش ۱۲۰ دانشجو در سه رشته کارشناسی شیمی، فیزیک و ریاضی آغاز گردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجتمع آموزش عالی تغییر یافت و مراحل رشد و شکوفایی خود را با سرعت بیشتری ادامه داد. در سال ۱۳۶۸ به مجتمع دانشگاهی تبدیل شد و به لحاظ موقیعت شایسته علمی در اسفندماه ۱۳۷۱ به دانشگاه بیرجند ارتقاء یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *