کاهش نیافتن سوال‌ها و زمان کنکور دکتری 99

رئیس سازمان سنجش گفت: سوال ها و زمان کنکورها کاهش نمی یابد.

 

ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایرنا وی درباره پیشنهاد کاهش تعداد سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ که چند روز گذشته مطرح شده بود، تاکید کرد: در مباحث سنجش، ۲ عامل در اندازه گیری توانایی فرد اهمیت زیادی دارد؛ یکی از این عوامل زمان و دیگری تعداد سوال است؛ این ۲ فاکتور با هم هستند و یکی از اصول مسلم سنجش و اندازه گیری هم محسوب می شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نمی توان همینطور مطرح کرد که سوالات کاهش و زمان افزایش یابد یا برعکس آن اتفاق بیافتد، چرا که همه این عوامل بررسی های فنی، علمی و تخصصی است؛ اگر تعداد سوالات درس یا زمان کنکور از یک حدی کمتر باشد، اندازه گیری توانایی فرد امکانپذیر نمی شود.

به گفته معاون وزیر علوم، نباید این مسائل تخصصی، فنی و علمی را به مباحث عمومی و رسانه ها کشاند.

خدایی با بیان اینکه سازمان سنجش آموزش کشور از همه پیشنهادها برای برگزاری بهتر کنکور استقبال می کند، خاطرنشان کرد: ارائه پیشنهاد اشکالی ندارد و سیاست سازمان سنجش آموزش کشور هم استقبال از پیشنهادهایی است که به برگزاری بهتر کنکور کمک کند.

وی با بیان این مسأله که اگر پیشنهاد به اصول اصلی سنجش و اندازه گیری صدمه وارد نکند، مورد استقبال قرار می گیرد، افزود: مرجع تصمیم گیری در مورد افزایش یا کاهش تعداد سوالات و زمان کنکور، شورای سنجش و پذیرش است که تاکنون در این ارتباط مصوبه ای نداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *