یک گام تا برگزاری نخستین کنکور ۹۹ در بحبوحه کرونا

آزمون دکتری که نخستین کنکور سال ۹۹ در بحبوحه شیوع کرونا است، سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان از ساعت هشت صبح پنجشنبه ۹ مردادماه با اعمال سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، کنکور دکتری سال 99 روز پنجشنبه ۹ مردادماه در یک نیم روز و با مشارکت بیش از ۱۷۹ هزار داوطلب در ۶۰ شهر کشور برگزار می شود. تاریخ برگزاری این کنکور سه بار به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

توزیع کارت این آزمون از اواسط هفته آینده توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود؛ پیگیری های ایرنا حاکی از آن است که فرایند خوداظهاری داوطلبان مبتلا به کرونا که قصد شرکت در کنکور دکتری دارند، از اواخر هفته جاری برای آنها فعال می شود.

نخستین خوداظهاری صورت گرفته باطل شد؛ چرا که دو هفته از آن فرایند گذشته است؛ در فاصله دو هفته ای شاید داوطلبانی که این فرم را تکمیل کرده بودند به بهبودی رسیده باشند؛ بنابراین داوطلبان کنکور دکتری که مبتلا به ویروس کرونا شده اند، باید دوباره فرم خوداظهاری را تکمیل کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور به حوزه های برگزار کننده کنکور اعلام کرده است که تب سنجی از داوطلبان به عمل آید و اگر فرد علائم ظاهری عیان داشت، جای او در جلسه آزمون جدا می شود؛ اما اگر فردی علائم ظاهری نداشته باشد، قابل تشخیص برای کسی نیست؛ مگر اینکه خودش اعلام کند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: داوطلبان از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *