آغاز برگزاری آزمون دکتری 99

آزمون دکتری سال 1399، به عنوان نخستین کنکور سراسری پس از شیوع کرونا، لحظاتی قبل آغاز شد.

 

به گزارش پی اچ دی یار، کنکور دکتری در حالی برگزار می شود که بسیاری از داوطلبان به علت شرایط خاص کشور از شرکت در جلسه آزمون امتناع کردند و داوطلبان زیادی هم علی رغم شرکت در آزمون، شدیدا نگران سلامتی خود و خانواده های خود هستند.

سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم وعده داده اند که اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه زیادی در زمان برگزاری آزمون انجام خواهند داد و امروز داوطلبان و خانواده های آنها نگران هستند که آیا این اقدامات صورت خواهد پذیرفت و آیا برای حفظ سلامت داوطلبان کافی خواهد بود؟

برخی منابع غیررسمی از امکان سوال و استیضاح وزیر علوم در صورت عدم موفقیت در برگزاری ایمن آزمون ها خبر داده اند.

از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان مجلس هم در هفته گذشته صحبت از تعویق آزمون کرده بودند اما در نهایت کنکور در زمان مقرر برگزار شد. جالب اینجاست که برخی از نمایندگان علت این کار را تعطیلی مجلس در هفته جاری اعلام کردند! خبرها از بررسی طرح تعویق سایر آزمون ها در هفته آینده در جلسه خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ در محل دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷۹ هزار داوطلب امروز در آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۴ درصد داوطلبان زن و ۵۶ درصد آنها مرد هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های واصله از حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که محل برگزاری آزمون هستند، سر موقع کار خود را آغاز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی شرایط سختگیرانه‌تر، آزمون را برگزار کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از تمامی دانشگاهیانی که در فرآیند برگزاری آزمون در شرایط کرونا به داوطلبان کمک کرده‌اند، گفت: اقدامات دانشگاه‌ها درباره رعایت پروتکل‌ها به زودی منتشر می‌شود.

آزمون دکتری سال ۹۹ بعد از تعویق چندباره در ایام کرونا نخستین آزمون کشوری در ابعاد وسیع است که برگزار می‌شود.

این دوره تفاوت‌های بسیار زیادی با دوره‌های پیش از این داشته است. برای اولین بار ماسک به عنوان وسایل الزامی داوطلبان ارائه شد. همچنین برای نخستین بار به دلیل شیوع کرونا ویروس در کشور تعدادی از داوطلبان که به بیماری کرونا مبتلا شدند متقاضی حضور در آزمون بودند که از آنها در محیطی جداگانه از حوزه‌های امتحانی، آزمون گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *