ابلاغ متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

مشاور رئیس دانشگاه و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی مشکلات دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: جلسه دانشجویان دکتری با دکتر طهرانچی منجر به ابلاغ متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز شد.

دکتر محمد علی‌اکبری مشاور رئیس دانشگاه و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل «متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز/ دفاع رساله‌های دکتری تخصصی» به واحدهای دانشگاهی، گفت: پیرو جلسه‌ای که روز ۲۹ دی‌ماه جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر طهرانچی داشتند، ریاست دانشگاه پس از استماع سخنان، دغدغه‌ها و انتقادات دانشجویان نسبت به موضوعات مربوط به پیش دفاع و ارائه مقاله و جمع‌بندی مطالب مطرح شده، دستور تشکیل کارگره ویژه‌ای را صادر کردند.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروهی متشکل از مدیران کل پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت‌های «علوم انسانی و هنر» و «علوم، مهندسی و کشاورزی» مأموریت یافتند تا مشکلات دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی شد. پس از بررسی جلسات متعدد، در نهایت متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز/ دفاع رساله‌های دکتری تخصصی تهیه و تنظیم و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

دکتر علی‌اکبری ادامه داد: دانشجویانی که در اولین دوره پیش دفاع متمرکز، کفایت دستاوردهای علمی را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به اصلاحات رساله طبق نظر هیأت تخصصی اقدام کرده و پس از تأیید مدیر هیأت تخصصی، مطابق با شرایط بخشنامه‌های سال ورود خود (داشتن مقاله موظفی دفاع) پس از ثبت‌نام نیمسال دوم 1400-1399 و بدون پرداخت شهریه، تا 1400/11/31 از رساله خود دفاع کنند، در غیر این صورت باید در پیش دفاع متمرکز بعدی شرکت کنند.

وی تأکید کرد: تاریخ‌های درج شده در بخشنامه مذکور غیرقابل تمدید بوده و دانشجویان حائز شرایط برای استفاده از این شرایط این متمم بخشنامه باید تا قبل از تاریخ‌های اعلام شده، اقدام کنند و ملاک عمل برای تمامی واحدهای دانشگاهی، بخشنامه مورخ 1398/12/7 و متمم ابلاغی جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *