اطلاع رسانی های غیررسمی دانشگاه آزاد درخصوص مصاحبه دکتری 99

در حالی که مقرر شده بود مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد به طور مجازی در محل واحدهای دانشگاهی برگزار شود، این دانشگاه از طریق پیامک از لغو شیوه درنظرگرفته‌شده خبر داده است.

به گزارش پی اچ دی یار، بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر بود مصاحبه دکتری 99 به صورت مجازی اما در واحد دانشگاهی محل سکونت از 5 مهرماه آغاز شود. اما در اولین روز برگزاری مصاحبه ها، سامانه مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد با مشکل فنی مواجه شد و همه مصاحبه های روز اول لغو شد.

در حالی که سایر داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد که در روزهای بعد مصاحبه داشتند، خود را برای حضور در مصاحبه آماده می‌کردند، دانشگاه آزاد از طریق پیامک، خبر از لغو مصاحبه ها تا اطلاع ثانوی داد. این خبر به صورت رسمی منتشر نشد و بودند داوطلبانی که این پیامک را به علل مختلف دریافت نکردند و پس از مراجعه به واحد دانشگاهی در زمان مقرر برای مصاحبه، از لغو مصاحبه ها مطلع شدند.

در شرایطی که داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد در انتظار اعلام زمان بندی جدید مصاحبه بودند، بار دیگر دانشگاه آزاد تصمیم گرفت بدون اطلاع رسانی رسمی و از طریق پیامک، خبر از لغو برگزاری مصاحبه ها به شیوه قبلی بدهد. متن پیامک ارسال‌شده برای داوطلبان به شرح زیر است:

داوطلب گرامی، بدینوسیله به اطلاع می رساند برنامه زمانی اعلام شده جهت مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حفظ سلامت داوطلبان عزیز لغو شده است. زمان و نحوه مصاحبه این دوره به زودی اعلام خواهد شد.

همچنین برخی واحدهای دانشگاه آزاد نیز متن زیر را در فضای مجازی منتشر کردند:

با سلام و احترام؛ به استحضار مدیران محترم گروه می رساند؛ با عنایت به مشکل فنی ایجاد شده در امر برگزاری مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به شرایط ویژه این روزای بیماری کرونا در کشور، مرکز سنجش،پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه اعلام می دارد که برگزاری مصاحبه ی دکتری تخصصی سال ۹۹ بصورت مجازی ملغی گردیده و انشالله طی چند روز آینده فرایند برگزاری مصاحبه دکتری به شیوه ی جدید را خدمت مدیران و سروران گرامی اعلام خواهد نمود. لذا؛ جا دارد به نوبه ی خود و از جانب مدیران محترم و عوامل اجرایی این مرکز از حضور مدیران و اساتید محترم گروه پوزش طلبیده و بابت تلاش مجدانه و همکاری شما عزیزان در امر برگزاری مصاحبه مجازی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. خداوند یار و نگهدارتان باشد انشالله.

همزمان با ارسال پیامک و انتشار این خبر در فضای مجازی، کارت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز از سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی این دانشگاه حذف شد.

بسنده کردن اطلاع رسانی از طریق پیامک بدون اعلام رسمی از سوی دانشگاه آزاد در خصوص مصاحبه دکتری، اتفاقی عجیب و غیرقابل پذیرش است؛ چرا که علاوه بر این که احتمال عدم دریافت پیامک وجود دارد، برخی از داوطلبان از صحت پیامک دریافتی اطمینان خاطر ندارند.

در شرایطی که به واسطه بیماری کرونا و تعویق های مکرر آزمون دکتری، داوطلبان شرایط روانی مناسبی را تجربه نمی کنند، لغو مصاحبه ها که خود موضوعی تنش‌زا است و نشان‌دهنده برنامه ریزی نامناسب است، این نوع اطلاع رسانی نیز به دغدغه ای جدید برای داوطلبان تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *