اعلام جزئیات پذیرش دکتری در شعبه امارات دانشگاه پیام نور در سال 99

دستورالعمل و نحوه پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور در مرکز امور بین الملل شعبه امارات اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی یار، بنا بر اعلام روابط عمومی این دانشگاه، دانشگاه پیام نور از طریق سوابق تحصیلی و بررسی سوابق علمی، پژوهشی، فرهنگی و مصاحبه علمی در قالب رشته های مصوب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور در کشور امارات برای سال تحصیلی 1399- 1400 دانشجو می پذیرد.

شرایط پذیرش دکتری در شعبه امارات دانشگاه پیام نور

شرایط و نحوه پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور – مرکز امور بین الملل شعبه امارات به شرح ذیل است:

الف) شرایط عمومی پذیرش:
اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).
تبصره: اقلیت های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.

عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، باید تغییر نظر او احراز شود.

عدم احراز فساد اخلاقی.

عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

دارا بودن گذرنامه معتبر و ارائه مدارک مستدل و معتبر مبنی بر اقامت در خارج از ایران در زمان پذیرش.

نداشتن منع قانونی برای حضور و تردد به کشور امارات در صورت پذیرش قطعی. (کلیه امور تحصیلی دانشجو در کشور امارات انجام خواهد شد)

برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشتۀ انتخابی.

داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم سربازی برای داوطلبان ایرانی (مذکر) مقیم خارج از ایران

ب) شرایط اختصاصی:

داشتن کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (حرفه ای) در زمان ثبت نام، مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حداقل میانگین 16 از 20 (یا معادل آن در نظام های دیگر). متقاضیان در صورت عدم احراز شرط معدل می توانند آثار علمی و تالیفی خود را به گروه علمی مصاحبه کننده ارائه تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

دانشگاه در پذیرش سوابق تحصیلی و علمی و پژوهشی متقاضی و کلیه امور مربوط به بررسی تقاضای تحصیل داوطلب اختیار کامل دارد و صرفا ثبت نام در این دوره هیچ حقی را برای داوطلب ایجاد نمی کند. دانشگاه از بین داوطلبان و بر اساس ظرفیت های تعیین شده، پذیرفته شدگان واجد شرایط را انتخاب و اعلام نتیجه خواهد کرد.

ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است.

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری باید متناسب با رشته ی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنها باشد. این امر بر اساس رشته های متناسب مقطع قبلی مندرج در دفترچه دکتری تخصصی سال 1399 سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل یا مدارک استخدامی باید حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان، فصلا و طلاب حوزه های علمیه که براساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند، منحصرا می توانند در یکی از کد رشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

تحصیل همزمان در دو یا چند دوره دکتری تخصصی، ممنوع است.
تذکر مهم: داوطلب باید در زمان مراجعه به دانشگاه، مدارک معتبر مبنی بر اقامت در خارج از کشور و مستندات مربوط به معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه ها ارائه دهد. مجددا تاکید می شود امکان ثبت نام داوطلبانی که مدارک اقامتی معتبر در خارج از ایران را نداشته باشند، میسور نیست.
تذکر مهم : در صورت تشخیص هرگونه اظهارنظر خلاف واقع یا موارد اعلامی در هر مرحله از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب/دانشجو جلوگیری می شود. مرجع رسیدگی به هر گونه مغایرت، دانشگاه پیام نور است و فرد حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

ج) شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی:

1-کلیه اتباع غیر ایرانی مشمول شرایط و ضوابط مربوط در دانشگاه خواهند بود.
2-تحصیل در دوره دکتری به زبان فارسی بوده و باید تسلط لازم را برابر آیین نامه ها به زبان فارسی داشته باشند.

نام رشته های مورد پذیرش دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور (شعبه امارات)

– زبان و ادبیات فارسی
– روانشناسی سلامت
– برنامه ریزی آموزش از دور
– آموزش زبان انگلیسی

شهریه دکتری دانشگاه پیام نور در شعبه امارات

شهریه و سایر هزینه های ثبت نام و  تحصیل دانشجویان مقطع دکتری تخصصی شعب برون مرزی دانشگاه پذیرفته شده بصورت ارزی و براساس مصوبات هیات امنای دانشگاه تعیین می شود. پذیرفته شده در بدو ورود متعهد به ارائه تضمین های مالی لازم، معادل شهریه مصوب کل دوره است.

روش ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور در شعبه امارات

ثبت نام از داوطلبان به صورت اینترنتی خواهد بود. بنابراین لازم است متقاضیان محترم با مراجعه به نشانی اینترنتی http://iscreg.pnu.ac.ir/ تا تاریخ 99/8/12 نسبت به ثبت نام اولیه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

محل و زمان برگزاری مصاحبه

زمان برگزاری مصاحبه از طرف مرکز امور بین الملل دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مکان مصاحبه کشور امارات- شارجه – جنب انصارمال – ساختمان محمدالمولا – واحد 704  است.

اعلام نتایج نهایی  و ثبت نام

اسامی پذیرفته‎شدگان نهایی بعد از بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نیز مصاحبه علمی و بررسی شرایط پذیرش پس از کسب نظر از مراجع ذی‎ربط از طریق پورتال مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور به آدرس isc.pnu.ac.ir اعلام خواهد شد.

ثبت نام از پذیرفته شدگان در سال تحصیلی 1400-1399 بصورت مشروط انجام خواهد شد و ثبت نام قطعی از پذیرفته شدگان پس از احراز صلاحیت عمومی توسط مراجع ذیربط صورت می گیرد.

سایر موارد:

متقاضیان پس از پذیرش نهایی و ثبت نام به عنوان دانشجو  تابع کلیه آیین‎نامه‎ها، مقرّرات و ضوابط آموزشی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خواهند بود.

زبان رسمی دوره‎های آموزشی، زبان فارسی است.

پذیرفته‌شدگان و دانشجویان شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور – امارات منحصراً مجاز به ادامه تحصیل در امارات بوده و به‌هیچ‌ وجه مجاز به انتقال به هیچ‌یک از دانشگاه‌های داخل ایران یا برگزاری کلاس در داخل ایران نمی‌باشند. ممنوعیت انتقال به  دانشگاههای داخل کشور مشمول کارمندان و کارکنان ادارات و موسسات دولتی جمهوری اسلامی ایران که به صورت مامور درکشور امارات مشغول به خدمت می باشند، نیز خواهد بود.

پذیرفته شدگان ملزم به ارائه مدرک معتبر زبان خارجه برابر مصوبه شورای آموزشی دانشگاه تا قبل از آزمون جامع می باشند.

دانشگاه هیچ تعّهدی مبنی تامین ارز، خوابگاه و اسکان و پیگیری یا حل مشکل تردّد دانشجویان مشغول به تحصیل در شعبه امارات برای ورود و خروج به کشور امارات را ندارد و اگر دانشجویی شرایط حضور در کشور امارات را از دست بدهد، قبولی وی در هر مرحله کان لم یکن خواهد شد.

پذیرفته شدگان، در صورت عدم پرداخت شهریه و عدم ثبت نام به موقع در هر نیمسال تحصیلی برابر برنامه اعلام شده دانشگاه، منصرف از تحصیل محسوب می شوند.

حضور دانشجو درکلاسهای درس الزامی بوده و کلاسها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ضمناَ دانشگاه می تواند از امکانات نوین مانند ویدئو کنفرانس و….. برای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان استفاده نماید.

دانشگاه هیچ تعهدی برای اعطای وام، تخفیف شهریه و خوابگاه به دانشجویان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *