اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 تا دو هفته بعد

به گزارش پی اچ دی یار، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ بیان کرد: مصاحبه های آزمون دکتری تخصصی هنوز در مراحل پایانی هستند و مصاحبه های آزمون دکتری پژوهشی نیز هنوز به اتمام نرسیده است و از همین رو با اتمام مصاحبه ها زمان اعلام نتایج مشخص می شود.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم پس از پایان و مشخص شدن نتایج مصاحبه آزمون های دکتری تخصصی و پژوهشی گروه علوم پزشکی تا دو هفته آینده و در مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شود.

آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی و شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب به صورت الکترونیک برگزار شدند.

در سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی ۴۰۹ داوطلب و در شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی ۴ هزار و ۵۵۷ نفر شرکت کرده اند.

آزمون های بخش کتبی به صورت (چهارگزینه ای) و آزمون های شفاهی بر اساس روش های KFP و PMP و OSCE وKF و سایر روش های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه در ۱۰ قطب دانشگاه علوم پزشکی به شیوه الکترونیک برگزار شده اند.

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ در روزهای ۵، ۶ و ۷ تیر ماه ۱۴۰۰ در ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

از مجموع ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر / رشته ثبت نام کننده در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۱۹ نفر (حدود ۷۵.۵ درصد) در جلسه آزمون حاضر شدند و ۴ هزار و ۱۱۶ نفر (حدود ۲۴.۵ درصد) غایب بودند.

نتایج اولیه آزمون ۱۳ مردادماه اعلام شد و مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری و در بخش دکتری پژوهش محور به صورت حضوری برگزار شده است.

ظرفیت مجموع رشته‌ها و دوره‌های دکتری تخصصی برای آزمون سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۴۲۷ نفر و برای آزمون دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) رشته‌های علوم پایه پزشکی ۳۰۷ نفر تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *