مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتیجه انتخاب رشته آزمون دوره دکتری بعدازظهر امروز اعلام می‌شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری آنا، افزود: از ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته در آزمون دوره دکتری ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نر انتخاب رشته کردند که ۴۷ هزار و ۶۴۸ نفر حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند. اسامی این افراد بعدازظهر و کارنامه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند براساس برنامه زمانی اعلام شده می‌توانند به دانشگاه‌ها برای انجام مرحله دوم آزمون دوره دکتری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از ۴۷ هزار ۶۴۸ نفری که نمره حدنصاب آزمون دوره دکتری را کسب کرده‌اند ۱۹ هزار و ۶۵۱ نفر زن و ۲۷ هزار و ۹۹۷ نفر مرد هستند.

توکلی بیان کرد: داوطلبانی می‌توانند به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مراجعه که کد رشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته درج کرده و حدنصاب نمره لازم را کسب کرده باشند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: ضمنا داوطلبانی که براساس کارنامه منتشر شده دارای حدنصاب لازم را کسب کرده باشند باید به اطلاعیه دانشگاه ذیربط و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مربوط مراجعه و براساس آن برای انجام مراحل مختلف در دانشگاه مزبور حضور پیدا کنند.

توکلی افزود: برخی از دانشگاه‌های زمان مصاحبه را در ماه رمضان تعیین کرده‌اند که البته برخی امکان تغییر آن را دارند از این رو به داوطلبان توصیه می‌شود که حتما قبل از مراجعه برای انجام مصاحبه و تحویل مدارک مورد نیاز، به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.