اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 در هفته اول شهریور

به گزارش پی اچ دی یار، فرآیند برگزاری آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت هشت صبح روز جمعه مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد. بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، آمار تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها ۱۸۵هزار و ۶۹ نفر عنوان شد.

به طور کلی حدود ۱۲ هزار داوطلب این آزمون در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته می شوند و در مجموع امسال حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز کردند.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز شد و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.

در نهایت نتایج نهایی دکتری 1400 هفته اول شهریور ماه اعلام می شود.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از سه برابر ظرفیت، داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می شود و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز شدند و۵۰ درصد نمره داوطلب براساس آزمون و ۵۰ درصد نیز از مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره لحاظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *