اعمال حد نصاب نمره قبولی در مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: حد نصاب ما بالا نیست، از ۵۰ نمره مصاحبه در رشته‌های روزانه نمره حداقلی ۲۵ است؛ بنابراین اگر کسی نتواند نمره ۲۵ به بالا را کسب کند در دانشگاه تهران پذیرش نخواهد شد.

درباره جزییات پذیرش دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ و نحوه برگزاری مصاحبه داوطلبان اظهار کرد: در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه تهران نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و پارسال حدود هزار و ۱۰۰ نفر ظرفیت پذیرش داشتیم و امسال هم همین ظرفیت را اعلام کرده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه پذیرش نهایی براساس شرایط و صلاحیت علمی داوطلبان خواهد بود، اظهار کرد: ممکن است در یک رشته‌ای، داوطلبی صلاحیت علمی مناسب را نداشته باشد و مورد پذیرش هم قرار نگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از آنکه سازمان سنجش نمره داوطلبان را به دانشگاه اعلام کرد، دانشگاه براساس نمرات اعلام شده، حد نصاب مدعوین به جلسات مصاحبه را تعیین خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: معمولاً در دانشگاه تهران به این صورت عمل شده است که برای پذیرش هر نفر-گروه، ۷ نفر به مصاحبه دعوت می‌کنیم. یعنی اگر در رشته‌ای ظرفیت پذیرش ما ۳ نفر باشد، تا نفر بیست و یکم را به مصاحبه دانشگاه دعوت خواهیم کرد.

حسینی همچنین درباره حدنصاب نمره برای مصاحبه نیز گفت: حد نصاب ما بالا نیست از ۵۰ نمره مصاحبه در رشته‌های روزانه نمره حداقلی ۲۵ است؛ پس بنابرین اگر کسی نتواند نمره ۲۵ به بالا را کسب کند نمی‌تواند در دانشگاه تهران پذیرش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *