الزام دانشگاه ها به تحقق شرایط برگزاری حضوری کلاس های دکتری از 15 مهر

به گزارش پی اچ دی یار، دکتر علی خاکی صدیق با تاکید بر این که تمامی دانشگاه‌ها به دلیل مسائلی از جمله خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه را ندارند، گفت: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵مهرماه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۱۵ آبان ماه برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست بلکه دانشگاه‌ها ازاین تاریخ می‌توانند در جهت بازگشایی برنامه‌ریزی کنند.

دکتر خاکی صدیق در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور آغاز آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان ماه اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای ابلاغ کرد که در آن تاکید شده است دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند و به دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید پس از ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سازوکارهای اجرای این مصوبه که لازم الاجرا و قانونی است را ابلاغ نماید.

دکتر خاکی صدیق اعلام کرد: به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از ۱۵ آبان ماه برنامه های خود را برای شروع حضوری کلاس‌ها انجام بدهند،‌اما اینگونه نیست که تمام دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه باشند؛ صرفا دانشگاه‌هایی که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند باید سازوکارهای آموزش حضوری خود را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شد و دانشجویان کارشناسی نیز از ۱۵ آبان ماه براساس تصمیم دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند، البته این تاریخ‌ها به معنی آغاز حضوری آموزش نیست بلکه دانشگاه‌ها می‌توانند از این تاریخ برنامه ریزی‌های خود را در راستای مصوبه ستاد اجرایی کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه‌ها به صورت مشروط است و دانشگاه‌هایی که بتوانند سازوکارهای این شیوه آموزش و پروتکل‌های بهداشتی را اجرایی کنند باید این مصوبه را اجرایی نمایند و تمامی دانشگاه‌ها نمی‌توانند به دلیل مسائل لازم جهت هماهنگی خوابگاه‌ها و غیره آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: تا موقعی که دانشجویان دو دوز از واکسن کرونا را نزده باشند، حضورشان در دانشگاه‌ها مشروط است و تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها اجباری است و دانشجویانی که واکسن نزنند نمی‌توانند به صورت حضوری در محیط دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: به منظور واکسیناسیون دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری نامه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که براساس آن دانشجویان و اساتید برای حضور در کلاس‌های آموزشی باید حتما کارت تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *