بازگشت کارشناسی ارشد معماری بدون گرایش به دانشگاه‌ها

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از بازگرداندن کارشناسی ارشد معماری – معماری به برنامه دانشگاه ها خبر داد و گفت: سرفصل این دوره آماده ارائه به شورای تحول است.

سید غلامرضا اسلامی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در این کارگروه طی سال جاری گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما به انجام رساندن طراحی دوره کارشناسی ارشد معماری – معماری پس از برگزاری جلسات متعدد در کارگروه تخصصی مربوطه بوده است.

وی با اشاره به عدم ارائه این گرایش در میان گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی در پرتال وزارت علوم، گفت: با تعطیلی یک سال و نیمه کارگروه معماری و شهرسازی طی سال‌های ۹۳ و ۹۴، وزارت علوم به بحث تدوین و طراحی این رشته ورود کرده و تصمیم بر این شده بود که کارشناسی ارشد معماری بدون گرایش حذف شود.

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: با فعال شدن مجدد کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول گفتگوهایی صورت گرفت و مسئولان وزارتخانه متقاعد شدند که این گرایش نیز بایستی در کنار گرایش‌هایی مانند معماری مراکز فرهنگی، معماری مراکز تجاری، معماری بیمارستان وجود داشته باشد.

وی در خصوص رویکرد و قالب برنامه نیز با بیان اینکه سعی شده این برنامه به نحوی تنظیم شود که ترکیبی از نقطه نظرات دانشگاه‌های برتر را در بر بگیرد، اظهار کرد: در واقع در عین تجمیع برنامه‌ها و تجربیات برگزیده دانشگاه‌هایی مانند تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌های برجسته در این حوزه، این دوره به نحوی طراحی شده که گروه‌های مختلف با توجه به امکانات و مزیت‌هایی که دارند در نحوه ارائه کارشناسی ارشد معماری – معماری تا حدی آزادی عمل داشته باشند.

اسلامی همچنین با اشاره به محدود بودن تعداد نفرات تأیید شده برای فعالیت در کارگروه معماری و شهرسازی، گفت: این موضوع تا حدی پیشبرد کارها را دشوار می‌کند اما ما در عین حال که در جلسات استراتژی‌ها و مسائل را مورد بحث قرار می‌دهیم پیگیر این موضوع نیز هستیم که صاحبنظران بیشتری را در کارگروه به کار بگیریم تا بتوانیم به نحوی مناسب‌تر و سریعتر پاسخگوی سفارشات ارائه شده برای بررسی برنامه‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *