برنامه صندوق رفاه برای افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برای جبران بخشی از کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی دانشگاه ها و بخش خصوصی پرداخت می شود.

علیرضا صولتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صندوق رفاه دانشجویان برای جبران بخشی از کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی دانشگاه ها و بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و بخش خصوصی اگر برای ساخت خوابگاه از تسهیلات بانکی استفاده کنند، صندوق رفاه دانشجویان متعهد شده و تمام سود بانکی را پرداخت می کند دانشگاه ها و بخشی خصوصی فقط اقساط و کارمزد را پرداخت می کنند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صندوق رفاه دانشجویان افزود: دانشگاه هایی که در مناطق محروم حضور دارند با تشخیص رئیس صندوق، اگر برای اقساط بانکی دچار چالش شوند، ۴ درصد کارمزد آنها هم توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود.

وی درباره استقبال بخش خصوصی از این تسهیلات، ادامه داد: این تسهیلات در سنوات گذاشته نیز بوده است ولی منجر به وام نشده است چون توجیه بخش خصوصی این است که سرمایه گذاری حتی با تقبل پرداخت سود توسط صندوق رفاه با توجه به پایین بودن نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی سودی برای آنها ندارد.

وی افزود: اما حدود ۲۰ دانشگاه دراین زمینه اقدام کرده و پرونده تشکیل داده اند و ما امیدواریم در سال جدید در این خصوص عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش مهر، دانشگاه ها تا ۳۰ آبان فرصت دارند طرح توجیهی خود درباره کمبود خوابگاه را به صندوق رفاه دانشجویان ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *