برگزاری کنکور دکتری در زمان مقرر حتی در شهر‌های قرمز

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: جمعیت هر حوزه مشخص بوده و دو تا سه مرتبه هم سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

 

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکور‌های سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا، گفت: در زمان برگزاری کنکور هیچ تجدید نظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای برگزاری کنکور برنامه زمان‌بندی مشخص و اعلام شده است.

غلامی در ادامه اظهار کرد: جمعیت هر حوزه مشخص بوده و دو تا سه مرتبه هم سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

او در ادامه تاکید کرد: پیش بینی‌ها برای برگزاری کنکور بر اساس آمار فعلی انجام شده و قرار است فاصله صندلی‌‌ها به دلیل شیوع کرونا بیشتر از سال‌های قبل شود.

غلامی در ادامه افزود: در زمان برگزاری کنکور‌های امسال سالن‌‌های بیشتری در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار داده خواهد شد تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: به این دلیل که زمان محدودی قرار است داوطلبان کنکور در حوزه‌های امتحانی باشند مشکلی به وجود نمی‌ آید و توجه به مسائلی همچون تهویه سالن ها، در اختیار گذاشتن ماسک، رعایت مسائل بهداشتی در هنگام ورود به حوزه‌‌های امتحانی، کنترل سلامت داوطلبان در هنگام ورود و تب سنجی داوطلبان از جمله اقداماتی است که برای برگزاری کنکور و حفظ سلامت دانشجویان پیش بینی شده است.

غلامی در ادامه تصریح کرد: کنکور با دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت داوطلبان در زمان مشخص خود برگزار می‌شود.

وزیر علوم درباره برگزاری آزمون در شهر‌های قرمز نیز گفت: کنکور حتی در شهر‌های قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *