برگزاری کنکور دکتری 1400 فقط در حوزه‌های دارای سیستم تهویه

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه اعمال پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری 1400،‌ گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، ماسک به تعداد داوطلبان در حوزه های برگزاری آزمون توزیع و آزمون دکتری فقط در حوزه‌های دارای سیستم تهویه برگزار می شود.

فاطمه زرین آمیزی درباره نحوه اعمال پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۰ که روز جمعه ۱۵ اسفندماه برگزار می شود،‌ اظهار داشت: در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب در ۲۴۲ رشته امتحانی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی تعداد شهرها و حوزه های امتحانی افزایش یافته است، تاکید کرد: این آزمون در ۲۱۰ حوزه و ۱۱۰ شهر برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی ها را یک و نیم متر اعلام کرد و گفت: این فاصله گذاری در شهرهای استان خوزستان به ۲ متر افزایش یافته است.

وی همچنین درباره سیستم های تهویه مراکز برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، آزمون فقط در حوزه های دارای سیستم تهویه مناسب برگزار می شود؛ البته به علت سردی هوا، صندلی داوطلبان کنار پنجره ها و سیستم های تهویه قرار نمی گیرد.

زرین آمیزی با اشاره به توزیع ماسک در حوزه های برگزاری کنکور، خاطرنشان کرد: ماسک به تعداد داوطلبان در حوزه های برگزاری توزیع می شود تا اگر داوطلبی ماسک نداشت یا نیازمند تعویض ماسک بود، از برگزارکنندگان آزمون در محل دریافت کند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نحوه بازرسی های بدنی داوطلبان، تاکید کرد: بازرسی بدنی با راکت و گیت صورت می گیرد. ‌در این زمینه مسوولان و نمایندگان حوزه های کنکور در چندین جلسه به طور کامل توجیه شده اند.

این مسوول سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان کرونایی در بیمارستان هایی که وزارت بهداشت اعلام می کنند، برای شرکت در کنکور حاضر می شوند. همچنین اتاق های مجزایی برای داوطلبانی که شاید چند ساعت قبل از آزمون دچار علایم سرماخوردگی شده باشند، در نظر گرفته شده است.

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۱۴۰۰ از دیروز سه شنبه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *