بهره‌مندی 100درصدی ورودی‌های جدید دانشگاه سمنان از خوابگاه دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان با اشاره به محدودیت فضای خوابگاهی در دانشگاه‌ها گفت: با وجود این محدودیت همه دانشجویان ورودی امسال برای یک‌سال اول از خوابگاه دانشجویی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا- بهروز گل‌محمدی همزمان با آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه سمنان همه توان خود را برای ایجاد فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان بکار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کلیه دانشجویان ورودی جدید در سال اول تحصیل از خوابگاه برخوردار می‌شوند به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه سمنان اشاره کرد و ادامه داد: به طور کلی در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجویان دختر در این دانشگاه دو هزار و 54 نفر و ظرفیت پذیرش دانشجویان پسر نیز یک هزار و 476 نفر است.

این مدیر مسوول یادآوری کرد: در سال تحصیلی امسال سه هزار و 530 نفر از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌های تحت پوشش دانشگاه اسکان می‌یابند .

دکتر گل محمدی با اذعان به اینکه اسکان 100درصدی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه سمنان امکان‌پذیر نیست گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند که با توجه به محدودیت در فضای خوابگاهی امکان اسکان همه آنها نیست.

وی با اشاره به افزایش مشارکت خیرین در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی از خیرین استان خواست در ساخت فضاهای خوابگاهی بیشتری مشارکت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان همچنین از بهسازی و تجهیز سراهای دانشجویی دانشگاه سمنان  برای بهبود شرایط اسکان دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر کار بهسازی و تجهیز سراهای دانشجویی که از تیر ماه امسال آغاز شده بود در آستانه  شروع سال تحصیلی به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه سه هزار و 530 نفر از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌های تحت پوشش دانشگاه اسکان می‌یابند افزود: تمرکزاصلی عملیات بهسازی و تجهیز در سرای دانشجویی فرهیختگان  بود که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سرای دانشجویی دانشگاه سمنان  است .

وی تصریح کرد :  در قالب این طرح بلوک های یک تا پنج این مجتمع رنگ آمیزی و موکت های آن با اعتبار اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان و نیز دانشگاه  تعویض شد .

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان اظهار کرد: برای تعمیر و تجهیز سرای دانشجویی فرهیختگان  در مجموع بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شد .

گل‌محمدی افزود: همچنین پروژه زمین چمن مصنوعی سرای دانشجویی فرزانگان نیز با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد ریالی و با مشارکت سازمان امور دانشجویان آغاز شده و در روزهای آتی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات ، در سراهای دانشجویی یاس مهدی شهر، صبا و بقیه ا… شهمیرزاد نیز به صورت موردی رنگ آمیزی ، تعویض موکت، تعویض برخی از کابینت‌ها، سینک ظرفشویی و شیرآلات انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *