بورسیه تحصیلی دکتری پزشکی چین

به گزارش پی اچ دی یار، چین طی سالهای اخیر به عنوان مقصد بهترین مکان برای متقاضیان بین المللی بورسیه تبدیل شده است.  بورسیه تحصیلی دکتری پزشکی چین در این نوشته بیان میشود. متقاضیان جهت اطلاع از شرایط بورس و دستورالعمل ثبت نام می‌توانند با مراجعه به نشانی پایگاه اینترنتی http://www.campuschina.org نسبت به تکمیل مدارک و ارسال آن تا تاریخ ۲۶ دی ماه ۹۹ از طریق سایت مذکور و آدرس ایمیل eda@behdasth.gov.ir اقدام کنند. کل سهمیه اختصاص یافته به ایران ۴ نفر به همراه ۳ نفر جایگزین است.

برنامه بورس تحصیلی دولت چین شامل ارائه هر دو بورس تحصیلی کامل (که کاملترین آن CSC نامیده می شود) و بورس تحصیلی جزئی به دانشجویان خارجی بعنوان کمک هزینه تحصیلی به تصویب دولت چین رسیده است.متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در چین که آشنایی به زبان چینی ندارند آمادگی کالج را برای یک یا دو سال قبل از شروع تحصیلات عالی در چین نظر بگیرند. پس از قبولی در آزمون HSK می توانند تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند.  برخی از دانشگاه های چین که امکان برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان عمومی و ارشد به زبان انگلیسی را دارا هستند در بررسی این متقاضیان برای بورسیه چین ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است. دانشجویان بورس تحصیلی باید در مدت زمان مقرر، تحصیل خود را به پایان رسانند؛ مدت زمان برای بورس تحصیلی مشخص شده در پذیرش قید شده است.

متقاضیان ملزم به ارسال درخواست‌های خود صرفاً از طریق آدرس ایمیل شخصی خود هستند و در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن بر عهده خود فرد خواهد بود. مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرده است تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در صورتی که دوره منجر به اخذ مدرک تحصیلی شود و فرد متقاضی ارزشیابی مدرک تحصیلی خود در ایران باشد همچنان الزامی بوده و مراحل ارزشیابی مدارک نیز بر اساس ضوابط شورای عالی ارزشیابی مدارک وزارت بهداشت است.

ارزش بورس تحصیلی چین

اخذ بورسیه تحصیلی در چین شامل هزینه ثبت نام، هزینه تحصیل، هزینه آزمایش، هزینه کارآموزی و هزینه مواد اولیه آموزشی، هزینه اقامت برای خوابگاه در محوطه دانشگاه، کمک هزینه زندگی، هزینه خدمات پزشکی سرپایی، برنامه جامع بیمه درمانی ، حفاظت از دانشجویان بین المللی در چین و یارانه ی سفر داخلی چین میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *