تبادل نظر در خصوص آزمون دکتری ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در هفته آخر فروردین منتشر می شود.

آزمون دکتری ۱۴۰۰ در روز جمعه ۱۵ اسفند در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهر در حال برگزاری است. کارت شرکت در جلسه از روز سه شنبه ۱۲ اسفند روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که به گفته سخنگوی سازمان سنجش حدود ٩٠ درصد داوطلبان کارت خود را دریافت کرده اند.

در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب ثبت نام کرده بودند. بر اساس نتایج فرم خوداظهاری کرونا، ۵۲ داوطلب آزمون دکتری سال جاری مبتلا به کرونا بودند که آزمون ایشان در بیمارستان برگزار شد.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش، برای داوطلبانی که علائم سرما خوردگی و … داشتند نیز شرایطی فراهم شد که در حوزه‌های برگزاری آزمون در محلی جداگانه به سوالات پاسخ دهند.

نظرسنجی داوطلبان آزمون دکتری

سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقای کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد.

بر این اساس داوطلبان می توانند از طریق لینک زیر نسبت به اعلام نظرات خود در خصوص کیفیت برگزاری آزمون اقدام نمایند.

لینک شرکت در نظرسنجی آزمون دکتری

 

زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۰

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش، نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۰ هفته آخر فروردین در پایگاه سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و پس از آن مصاحبه را انجام دهند.

ظرفیت پذیرش دکتری 1400

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش، بیشترین داوطلب کنکور دکتری سراسری امسال در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلب در رشته زبان است.

او ادامه داد: ظرفیت‌های امسال هنوز نهایی نشده و تا پایان فروردین ماه این ظرفیت نهایی می‌شود. حدود ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و حدود همین تعداد هم در دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد.

معاون وزیر علوم بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم از ۱۸۵ هزار داوطلب شرکت کننده بین ۲۴ تا ۲۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰

خدایی گفت: مصاحبه‌های تخصصی از اوایل خرداد شروع می‌شود و حدود دو ماه طول می‌کشد. ۵۰ تا ۵۵ هزار داوطلب برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تأثیر آزمون همچنان ۵۰ درصد است، ادامه داد: تقریبا ۳ برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می‌شوند و با توجه به مصوبه شورای حد نصاب پذیرش در این مرحله اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *