تجمیع رشته‌های مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس

رییس دانشگاه تربیت مدرس از تجمیع رشته‌های این دانشگاه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: برای رونق گرفتن این برنامه، دانشکده‌ای به عنوان دانشکده بین رشته‌ای تاسیس کردیم تا به عنوان چتر حمایتی این برنامه فعالیت کند.

دکتر محمدتقی احمدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از تجمیع رشته‌ های دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و اظهار کرد: برای اینکه رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد به ویژه دکتری در دانشگاه به صورت پراکنده و جدا ارائه نشوند،‌ دنبال تجمیع رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه تربیت مدرس هستیم این برنامه از سوی وزارت علوم نیز پیگیری می‌شود ولی ما نیز در دانشگاه با جدیت پیگیری آن را می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دانشگاه تربیت مدرس تلاش می‌کنیم رشته‌هایی که در جامعه اشباع شده‌اند و بیشتر به مسایل خیلی تخصصی می پردازند را حذف کرده و با توجه به مسائل جامعه ، رشته های تحصیلی را به رشته‌های گسترده تر بین رشته‌ای و مسئله گرا تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین از راه‌اندازی دانشکده بین رشته ای در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون چهار گروه مهم برای این دانشکده تشکیل شده است و ما همزمان رشته‌های قدیمی و اشباع شده را به رشته های نو، جدید و بین رشته‌ای تبدیل می کنیم. در واقع این دانشکده چتری برای توسعه رشته‌های بین رشته‌ای به شمار می رود و فعالیت آن از حدود دو سال پیش شروع شده است.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که رشته های قدیمی دانشگاه را که مورد نیاز جامعه نیست را تعطیل کنیم و به گروه‌ها فرصت دادیم که رشته‌های جدیدی که هم خانواده‌ رشته‌های فعلی هستند را مورد مطالعه قرار بدهند تا در آینده این رشته‌ها را جایگزین رشته‌های قدیمی دانشگاه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع گروه‌های کوچک و تخصصی دانشگاه به شکل گروه‌های بزرگ و بین رشته‌ای از دیگر برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس است و براین اساس در حدود 12 گروه بزرگ شکل گرفته است، البته این برنامه باید به صورت ملایم پیش برود تا اساتید بتوانند خود را با برنامه جدید وفق بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *