ثبت نام ارز دانشجویی

آخرین مهلت ثبت نام ارز دانشجویی

تنها چند روز به پایان مهلت ثبت نام ارز دانشجویی باقی مانده است. دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم اعلام کرد: با موافقت بانک مرکزی، پرداخت شش ماهه نخست ارز دانشجویی تا آخر شهریور ماه به پایان می رسد. متقاضیان دریافت ارز دانشجویی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام ارز دانشجویی برای شش ماهه نخست سال اقدام کنند.

همه دانشجویانی که برای اولین بار به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل اعزام شده اند، می توانند فرم ثبت نام ارز دانشجویی را به همراه مدارک لازم تکمیل نمایند. لازم به ذکر است که بر اساس تصمیمات صورت گرفته امکان پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود در مقطع کارشناسی وجود ندارد و ارز دانشجویی به واجدین شرایط در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا قابل پرداخت می باشد.

ثبت نام ارز دانشجویی

به گزارش “پی اچ دی یار” و به نقل از دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم ، ثبت نام ارز دانشجویی از چهارم شهوریور آغاز شده و تا پایان روز نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. این زمان اخرین فرصت ثبت نام ارز دانشجویی برای متقاضیانی است که تا کنون نتوانسته اند فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

دانشجویان مقطع دوره کارشناسی در صورتی که تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در یکی از دانشگاه های خارجی ثبت نام شده باشند، مشمول دریافت ارز دانشجویی شده و می توانند در زمان باقیمانده فرم ثبت نام ارز دانشجویی را تکمیل کنند.

به گفته معاون وزیر علوم : پرداخت ارز دانشجویی به تدریج انجام شده و دانشجویان متقاضی به تدریج به بانک عامل معرفی خواهند شد. طی توافق های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده، ارز دانشجویی در بازه زمانی شش ماه یکبار به مبلغ 6000 دلار پرداخت می شود. تنها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در صورت تکمیل فرم ثبت نام ارز دانشجویی می توانند از تسهیلات ارز دانشجویی بهره مند شوند.

دکتر صدیقی تاکید کرد: ما آماده پذیرش دانشجویان مشغول به تحصیل در دیگر کشورها، که درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور را دارند، هستیم. در ضمن دانشجویان متقاضی دریافت ارز تنها تا نهم شهریور ماه فرصت تکمیل فرم و مدارک مورد نیاز را دارند. جهت ثبت نام ارز دانشجویی می توانید از طریق سامانه مشارکت دانشجو نشا، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *