حمایت 900 طرح پسا دکتری

صندوق حمایت از حمایت 900 طرح پسا دکتری خبر داد ، این صندوق از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون از میان 2 هزار طرح پسا دکتری 900 طرح را حمایت کرده است.

۵ خرداد سال ۱۲۸۷ هجری شمسی کشف شد. آن هم در مسجد سلیمان. وقتی از زمین بیرون جوشید همه خوشحال بودند. اما کسی نمی دانست وابستگی به آن بلایی کشور سوز است. این کشف سرآغاز تحولاتی بزرگ در کشور شد. فصلی جدید در تاریخ کشور گشوده شد. ایران به جمع کشورهای نفت خیز جهان پیوست. هر روزی که گذشت وابستگی به آن بیشتر شد. به گونه ای که اقتصادمان را آلوده کرد. و این آغاز حرکت در مسیری اشتباه بود. مسیری که در آن اتکا به نیروی انسانی رنگی نداشت.

اما می گویند ماهی را هر زمان از آب بگیریم تازه است. بله پس از گذشت صد سال متوجه مسیر اشتباه خود شدیم. به دنبال آن برآمدیم تا در مسیری درست از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و به ذات ایرانی خودمان بازگردیم. مسیر جدید خودکفایی است و رهایی از وابستگی. زیرا نیروی خلاق، نوآور در این میدان بازیگر اصلی هستند. البته حمایت از آنها در این مسیر قطعا به فعالیت آنها شتاب می دهد.

در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری یکی از نهادهایی است که محققان سراسر کشور را حمایت می کند تا شاهد رونق فعالیت هایشان باشیم و ضمن استفاده از ظرفیت های پژوهشی موجود در دانشگاه ها برای انجام پژوهش های اولویت دار و تقاضا محور از این طریق توسعه زیرساخت پژوهش در کشور نیز کمک شود. در این زمینه نیز صندوق یکی از بزرگترین حمایت کنندگان از حوزه پسا دکتری است. پژوهشگر حوزه پسا دکتری ،فردی است که دارای مدرک دکتری تخصصی بوده و متقاضی ورود به دوره های معین فعالیت پژوهشی تحت نظارت مسئول طرح پسا دکتری است.

تا کنون نزدیک به 2 هزار درخواست در این حوزه به صندوق ارسال شده که از این میان 900 مورد حمایت شدند. اما نکته مهم در این حوزه علاوه بر توسعه کمی توجه به کیفیت طرح ها است.

خوشبختانه در این مسیر همواره پژوهشگران و محققان کشور همراه صندوق بوده اند و در این میان توزیع عادلانه امکانات حمایتی در کل کشور همواره مد نظر صندوق است تا مراکز پژوهشی سایر شهرها نیز این این امکانات بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *