دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان انتقالی ازخارج را ثبت نام نمی کند

معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال تحصیلی جدید این دانشگاه برنامه ای برای ثبت نام از دانشجویان انتقالی از خارج ندارد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیر علی سهراب پور با اعلام این خبر گفت : در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران با تعیین معیارهای علمی ، از میان دانشجویان واجد شرایط انتقالی از خارج به داخل ، در مجموع 2 نفر در رشته پزشکی، 3 نفر در رشته داروسازی و 33 نفر در رشته داندان پزشکی را که بالاترین امتیاز را داشتند جذب کرد.وی افزود : سیاست دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال جاری عدم پذیرش تعداد بیشتری از این دانشجویان است .طبیعتا این افراد میتوانند در سایر دانشگاه های متقاضی که تعدادشان هم نیست،ثبت نام کنند.

سهراب پور گفت : یک اصل را نباید فراموش کرد و ان این که صندلی های دانشگاه برتر کشور باید به برترین استعدادهای کشور اختصاص یابند.وی افزود : طی سال های گذشته ، به تدریج دوره های شهریه پرداز پزشکی ، دندان پزشکی و دارو سازیاز دانشگاه علوم پزشکی تهرانبرچیده شده است ، به طوری که از مهر ماه 98 هیچ دانشجوی جدید شهریه پردازی در دانشگاه در این سه رشته نخواهیم داشت .

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران یاداور شد : ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقدیم صرفا برای کسب درامد نباید صندلی های دانشگاه را به دانشجویان شهریه پرداز اختصاص داد.صندلی های دانشگاه ما باید به استعدادهای برتر کشور اختصاص یابند حتی اگر از حداقل امکانات مالی برخوردار باشند و این مصداق عینی عدالت اموزشی است.

وی گفت: پردیس دانشگاه علوم پزشکی در اساس برای کسب درامد ایجاد نشده است.پردیس،جایگاه جذب داشجوی خارجی است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در طول یک دهه گذشته مسیر افتخار امیزی را در جذب دانشجوی خارجی طی کرده است .در حال حاضر حدود 780 دانشجوی خارجی از 41 کشور و پنج قاره جهان در دانشگاه ما تحصیل میکنند. سهراب پور اظهار داشت : این در حالی است که تا کنون 185 دانشجوی خارجی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شده و بسیاری از انها به کشورهای خود باز نگشته اند و در بالاترین سطح علمی و اجرایی در کشور خود در حال ارائه خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد:ما مصمم هستیم از تمام ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر در پردیس های دانشگاه استفاده کنیم و امیدواریم روزی را ببینیم که تمام  ظرفیت پردیس های دانشگاه با دانشجویان خارجی پر شده باشد.معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد : تا ان زمان با انکه از سوی وزارت بهداشت اجازه داریم، بنا بر گرفتن دانشجوی شهریه پرداز نداریم و حتی الامکان ظرفیت خالی را با دانشجویان غیر شهریه پرداز پر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *