درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس :جمعی از دانشجویان دکتری طی نامه‌ای از هیات رئیسه و نمایندگان مجلس خواستند مطالبات و مشکلات صنفی آنها را پیگیری و پاسخی عملی به این مطالبات بدهند.

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

جمعی از دانشجویان دکتری طی نامه‌ای از هیات رئیسه، روسا و اعضای کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستند مطالبات و مشکلات صنفی آنها را پیگیری و پاسخی عملی به این مطالبات بدهند.

متن این نامه به شرح زیر است:

 هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

نمایندگان و ریاست محترم کمیسیون‌های تلفیق بودجه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسئولین و متولیان رسیدگی به مسائل نظام آموزش عالی

احتراما به استحضار می‌رساند ما دانشجویان دکتری وزارت علوم سراسر ایران طی ۸ اخیرا پیگیری‌ها و دیدارهای مکرر و متوالی با نمایندگان مجلس، مسئولین وزارت علوم، هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تمامی نهادهای ذیربط را داشته‌ایم و در تمامی پیگیری‌ها مسائل فرادستگاهی وزارت علوم از مطالبات خویش را از مجلس محترم و با ارائه راهکارهای کارشناسی شده تسلیم کرده‌ایم.

از کمیسیون تلفیق و آموزش انتظار برقراری پژوهانه (کمک هزینه بلاعوض درازای کار پژوهشی و تعهد عدم اشتغال دانشجویان دکتری روزانه) نیز تصویب طرح ارتباط دانشگاه و صنعت و بنیادهای اقتصادی کشور را داشتیم. علیرغم تمام وعده‌های مساعد مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس، پژوهانه که اصلا مطرح نشده و مصوبه الحاقی به تبصره ۹ لایحه بودجه ۹۷ نیز به طور ناقص و کاملا فسادخیز و به نام دانشجویان دکتری تصویب شد و در حالی که تمامی جامعه علمی و غیرعلمی را شامل شده و هیچ ساختار نظارتی در آن لحاظ نشده است.

 این دانشجویان روز گذشته برای پیگیری این مطالبات  در مقابل مجلس شورای اسلامی  تجمع و خواستار پاسخ عملی نمایندگان مجلس به این مطالبات شدند.

پی اچ دی یارمرجع اخبار دکتری و کارشناسی ارشد

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *