درخواست کمیسیون آموزش برای برگزاری حضوری دروس عملی دانشجویان / فرصت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های بدون آزمون

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش پی اچ دی یار، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

مهلت ثبت نام در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی تمدید شد
با توجه به اعلام اصلاحات جدید و به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر، مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تا ۲۰ دی ماه تمدید شد.

تکمیل ظرفیت دوره های کارشناسی علمی کاربردی آغاز شد
مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال ۱۳۹۹، پذیرش در نوبت بهمن ماه انجام شود. تمامی متقاضیان (اعم از متقاضیانی که در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند)، می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی مراکز آموزشی پذیرنده در این مرحله، با مشاهده اطلاعات رشته محل‌های اعلام شده تا ۲۳ دی ماه ۹۹ به مرکز آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله بدون کنکور ارشد 99
فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محل‌های مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ عصر روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. تمام پذیرفته‌شدگان لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

تقویم آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد
تقویم آموزشی نیم‌سال دوم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ منتشر شده است. نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت ۱۷ هفته است و از ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز می‌شود و تا ۶ خردادماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

درخواست کمیسیون آموزش برای برگزاری حضوری دروس عملی دانشجویان / فرصت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های بدون آزمون
ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی تا 21 دی ماه ادامه دارد
متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سال ۱۳۹۹ می‌توانند تا روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

نیازی به تربیت معلم فنی و حرفه ای مقطع دکتری نداریم
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم، گفت: یکی از دلایل فاصله گرفتن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارائه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شده اساتید این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجو تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای مشغول باشند.

دروس عمومی دانشگاه ها به صورت حضوری تدریس شود
احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات نامه‌ای به وزرای علوم و بهداشت در مورد آموزش مجازی در برخی رشته‌ها با دروس عملی فرستاده که در حال حاضر به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. در این نامه از شیوه تدریس واحد‌های عملی برخی دروس دانشگاهی به صورت مجازی انتقاد کردیم و تاکید داشتیم که باید در این موضوع تجدید نظر شود.

ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان دکتری علوم پزشکی تربیت مدرس تا 27 دی ماه ادامه دارد
ثبت‌نام دانشجویان دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس برای نیم‌سال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۲۷ دی ماه ۹۹ ادامه دارد.

شیوه نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری غیرپزشکی دانشگاه آزاد ابللاغ شد
«شیوه نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» از سوی جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد. براساس این شیوه‌نامه آزمون جامع (کتبی و شفاهی) در تمامی رشته‌ها به صورت غیرحضوری از تاریخ ۹۹/۱۰/۲۷ تا ۹۹/۱۱/۹ برگزار می‌شود.

نتایج پنجاه و نهمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت منتشر شد
نتایج پنجاه و نهمین دوره آزمون زبان انگلیسی (MHLE) وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir قابل دریافت است. داوطلبان می‌توانند با کدرهگیری کارنامه خود را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *