سد آزمون زبان در برابر دانشجویان و داوطلبان دکتری

در حالی که بسیاری از آزمون های زبان متزلزل هستند، دانشجویان زیادی با مشکل دفاع و شرکت در آزمون جامع مواجه شده اند.

به گزارش پی اچ دی یار، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، بسیاری از آزمون های سراسری در مقاطع مختلف با مشکل مواجه شدند.

وجود حساسیت بالا بر روی آزمون های زبان و اعتبار رسمی مدارک آنها هم باعث شد تا برگزاری مجازی آنها چندان مورد توجه مسئولین قرار نگیرد.
این امر موجب شد تا بسیاری از دانشجویان دکتری با مشکلات فراوانی مواجه شوند. بسیاری از دانشگاه‌ها اخذ نمره معتبر در آزمون های زبان را شرط لازم برای شرکت در آزمون جامع و یا دفاع از پایان نامه می دانند و این موضوع باعث شده تا دانشجویان دکتری نتوانند مراحل تحصیل خود را در موعد مقرر طی کنند.

نکته مهم این جاست که فعلا برگزاری آزمون‌های لغو شده و زمان ازسرگیری برگزاری آن‌ها هم مشخص نیست؛ چرا که تغییر شرایط موجود به علت کرونا زمان معینی ندارد.

از طرفی دانشگاه آزاد به دانشجویان خود فرصت داده تا بدون مدرک زبان در آزمون جامع شرکت کنند و سخنگوی دانشگاه آزاد نیز از پیگیری برای برگزاری مجازی آزمون EPT خبر داده است. اما برگزاری آزمون‌های زبان داخل کشور که مدرکشان مورد تایید دانشگاه‌های سراسری است، هنوز تعیین تکلیف نشده است. البته آزمون زبان دانشگاه تهران بعضا برگزار می‌شود، اما لازمه برگزاری این آزمون حضور در شهر تهران است و برخی دانشگاه‌ها نیز مدرک آن را به عنوان مجوز شرکت در امتحان جامع نمی‌پذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *