شرایط خروج از کشور دانشجویان برای سفرهای مطالعاتی چگونه است؟

برخی از دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در حین تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و  برای تحقیق ، ازمایش  یا استفاده از تجربه سایر کشورها،سفرهای را انجام می دهند که به سفر های مطالعاتی معروف است.

این دسته از دانشجویان  مشمول خدمت وظیفه درباره شرایط احراز خروج از کشور به منظور سفرهای مطالعاتی سوالاتی  دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد .

شرایط احراز خروج از کشور به منظور سففر های مطالعاتی :

فرد مشمول باید دارای معافیت تحصیلی باشد و حداکثر مدت زمان اینگونه سفرها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد 6 ماه و دکتری یکسال است. ضمنا در این مدت ورود و خروج مشمول به داخل کشور برای موارد ضروری با ارائه درخواست و موافقت وظیفه عمومی بلامانع است.

تبصره: مهلت دوره ی نامبردگان غیر قابل تمدید است. هم چینین برای کلیه ی دانشجویان در هر مقطع فقط یکبار مجوز خروج فرصت مطالعاتی صادر میشود.

گفتنی است ، سپردن مبلغ 80 میلیون ریال ودیعه نقد یا ضمانت نامه بانکی با معرفی معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت به یکی از بانک ها و یا موسسات مالی در سراسر کشور و ارائه اصل رسید ان به مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت لازم است. هم چنین ، سفرهای مطاالعاتی و دوره های مشترک با درخواست دانشگاه مربوط و تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه ازاد صورت گرفته، که وثیقه ی سفرهای مطالعاتی همانند مبلغ 80 میلیون ریال و دوره های مشترک مبلغ 150 میلیون ریال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *